چند کشور اروپایی با صدور بیانیه هایی جداگانه به حملات وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست علیه شهرک حواره نابلس واکنش نشان دادند.

واکنش فرانسه،آلمان و انگلیس به حملات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست

به گزارش قدس انلاین، وزارت خارجه فرانسه حمله وحشیانه شب گذشته صدها شهرک‌نشین اشغالگر به شهرک حواره در جنوب نابلس که به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به ۴۰۰ نفر دیگر و وارد آمدن خسارت سنگین به خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان شد، را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد که کشورش با نگرانی پیگیر تشدید خشونت در کرانه باختری به ویژه شهرک حواره است.

وی افزود که خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی امری غیرقابل قبول است.

دولت فرانسه همچنین از رژیم صهیونیستی خواست به عنوان یک رژیم اشغالگر، به مسئولیت‌های خود در رابطه با دفاع از غیرنظامیان فلسطینی و مجازات عاملان جنایت در شهرک حواره عمل کند.

دولت آلمان نیز در واکنش به حمله وحشیانه شب گذشته شهرک‌نشینان به شهرک حواره در جنوب نابلس خواستار اجتناب از هرگونه اقدامی شد که به تشدید تنش بین طرفین منجر شود.

همچنین سفارت انگلیس در فلسطین اشغالی هم ضمن محکومیت شدید این حمله، خواستار مجازات عاملان آن شد.

گفتنی است شامگاه گذشته در پی عملیات ضدصهیونیستی یک جوان فلسطینی در شهرک حواره در جنوب نابلس که به هلاکت دو شهرک نشین منجر شد، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان این رژیم به این شهرک یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که در حمله وحشیانه امشب صهیونیست‌ها به نابلس یک فلسطینی شهید و قریب به ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته این منابع، صهیونیست‌ها ۱۰۰ خودرو و ۳۵ خانه را در شهرک حواره به طور کامل آتش زدند و ۴۰ خانه دیگر نیز دچار آتش‌سوزی جزئی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.