مدیر منابع آب گلپایگان در شمال غربی اصفهان از پُر و مسدود کردن ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان در سالجاری خبر داد.

۱۷ چاه غیرمجاز در گلپایگان اصفهان مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن جوکاری با اشاره به برگزاری چهار جلسه شورای حفاظت منابع آب در این شهرستان افزود: در ماه‌های اخیر همچنین ۱۳مورد رفع تصرف حریم و بستر رودخانه انجام گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز بیشتر در شهرستان، سه ادوات حفاری چاه نیز توقیف شده است.

مدیر منابع آب گلپایگان با بیان اینکه هرگونه تخلفات حوضه آب پیگیری قضایی می‌شود، تصریح کرد: در این راستا ۶۴ پرونده شکایت به دادگستری مفتوح شده که روند اعمال قانون در باره این تخلفات در حال پیگیریست.

وی همچنین اصلاح پروانه‌ها را یکی از ملزومات مدیریت منابع آب دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۹۰ پروانه‌ چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل و ۳۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجوزدار نصب شده است.

بر اساس آمار منتشر شده، حفر چاه آب در استان اصفهان بدلیل خشکی زاینده‌رود بشدت افزایش یافته بطوریکه تعداد چاه غیرمجاز فعال در این منطقه افزون بر ۱۰ هزار حلقه تخمین زده می‌شود.

سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های این استان بصورت مُجاز و غیرمجاز استخراج می‌شود.

۳.۳ میلیارد مترمکعب از این میزان را چاه‌های مُجاز استحصال می‌کنند و ۳۷۰ میلیون مترمکعب نیز مربوط به چاه‌های غیرمجاز است.

شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.