۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 853805

جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته درحالی برگزار شد که برای اولین بار به صورت رسمی سرانجام اعضا تصمیم گرفتند تا درخصوص سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به بحث و بررسی پرداخته تا هرچه سریع‌تر وضعیت نیمکت تیم ملی مشخص شود.

گزینه خارجی اولویت اول تیم ملی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته درحالی برگزار شد که برای اولین بار به صورت رسمی سرانجام اعضا تصمیم گرفتند تا درخصوص سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به بحث و بررسی پرداخته تا هرچه سریع‌تر وضعیت نیمکت تیم ملی مشخص شود.

نکته قابل توجه اینکه در پایان این جلسه احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون در اظهاراتی مهم درباره نتایج این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: «بیش از سه ساعت به این موضوع پرداخته شد. گزارشاتی ارائه شد. نقطه نظرات به بحث و بررسی گذاشته شد. حدود ۲۰ اسفند یعنی قبل از اردوی تیم ملی، قرار است سرمربی تیم ملی انتخاب شود. در این جلسه به انتخاب خیلی نزدیک‌تر شدیم و گزینه‌ها محدودتر شد. تا چند روز آینده قطعا گزینه نهایی معرفی خواهد شد. متغیرهایی هست که در تصمیم نهایی تاثیرگذار خواهد بود.»

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گزینه مدنظر فدراسیون تیم دارد یا خیر، گفت: «اگر بخواهید ادامه دهید که به آن گزینه مدنظر می‌رسید. هم گزینه اول و هم گزینه دوم‌مان تیم دارد. درخصوص انتخاب سرمربی بحث داخلی و خارجی مطرح نیست، بلکه بحث انتظارات فنی و خروجی است که از سرمربی آینده انتظار داریم، البته در بحث قرارداد این موضوع یک موضوع موثر است. نسبت به جلسه گذشته انتخاب‌مان محدودتر شده است.»

با این حال خبرنگار «فرهیختگان» درباره نتایج این جلسه مهم پیگیری‌های بیشتری انجام داده تا جایی که مشخص شد در این جلسه بیشتر زمان آن به بررسی رزومه مربیان ایرانی سپری شده تا جایی که دو سرمربی ایرانی که هر دو در لیگ برتر شاغل هستند نیز برای بررسی نهایی و انتخاب به رئیس فدراسیون معرفی شدند تا او درباره انتخاب فرد اصلح از بین این نفرات برای نیمکت تیم ملی اختیار تام داشته باشد.

با همه این تفاسیر و با وجود آنکه اعضای هیات‌رئیسه در این جلسه ترجیح دادند تا درباره گزینه‌های داخلی به بحث و تبادل نظر بپردازند؛ اما طبق شنیده‌های خبرنگار ما همچنان در ذهن مهدی تاج، گزینه خارجی در اولویت است و او در تلاش است تا در وهله اول راهکارهای انتقال پول به سرمربی خارجی را نهایی کرده و سپس از گزینه اصلی خارجی خود رونمایی کند.

همچنین گفتنی است با وجود آنکه به رقابت‌های انتخابی المپیک نزدیک می‌شویم، در جلسه روز گذشته درباره سرمربی تیم ملی امید صحبت خاصی مطرح نشده است و همین موضوع نگرانی‌ها درباره آینده این تیم و شرایط تیم ما برای صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس را افزایش داده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد راهی که فدراسیون فوتبال با کاندیدا کردن سرمربی داخلی برای تیم ملی هدفگذاری کرده چندان منطقی نیست و با وضع موجود در صورتی که به‌ دنبال موفقیت در جام ملت‌های آسیا هستیم باید حتی فکر سرمربی داخلی را هم از سر خارج کرد.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.