رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: همانگونه که ما قول داده بودیم قیمت پیاز به ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار رسید یعنی پیاز اعلاء صادراتی دست‌چین ۲۰ هزار تومان و پیاز معمولی به قیمت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

نرخ پیاز به ۱۵ هزار تومان کاهش یافت/ قیمت میوه‌های شب عید اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی دارایی‌نژاد، درباره وضعیت بازار میوه و صیفی‌جات اظهار داشت: همانگونه که ما قول داده بودیم قیمت پیاز به ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار رسید یعنی پیاز فوق سوپر صادراتی دست‌چین ۲۰ هزار تومان و پیاز معمولی به قیمت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاز از جیرفت و بندرعباس تامین می‌شود، گفت: دو شب قبل ۳ هزار تن ورودی بار پیاز داشتیم و از این میزان حدود ۲ هزار تن به فروش رفته و ۱۰۰۰ تن باقی مانده است. شب گذشته نیز ۲۰۰۰ تن به این میزان اضافه شد، قول داده بودیم که قیمت‌ها را به ۱۵ هزار تومان برسانیم که خوشبختانه کشاورزان بار را ارسال کردند و قیمت‌ها تعدیل شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: موضوع دیگر اینکه اکنون پیاز وارداتی در انبارها وجود دارد و برای اینکه پیاز تولید داخل به مشکل نخورد و قیمت کشاورزان شکسته نشود این پیازها را وارد بازار نکردیم زیرا در این صورت قطعا قیمت‌ها افت پیدا می‌کرد و پیاز زیر ۱۵ هزار تومان برای کشاورز صرفه ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید برای مصرف‌کننده هم باید برنامه‌ریزی می‌کردیم و قیمت‌ها شکسته می‌شد، چون پیاز کیلویی ۴۰ هزار تومان گران است و زیر ۱۵ هزار تومان هم که کشاورز را نگران می‌کند بنابراین سعی می‌کنیم در همین محدوده ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان قیمت را حفظ کنیم.

دارایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اکنون هوا رو به گرمی می‌رود باید سریع‌تر پیازها از اراضی کشاورزی برداشت شوند، اکثر انبارها هم در حال تخلیه بار هستند اما ما جایگزین کرده و در حال دپو هستیم تا مشکلی بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه فعلا صادرات پیاز صرف ندارد، افزود: قیمت پیاز در زمین کشاورزی ۲۰ هزار تومان بود که روی آن تعرفه ۱۰۰ درصدی هم در نظر گرفته بودند، زمانی این ارقام صرف می‌کرد اما اکنون نمی‌صرفد چون قیمت‌ها در کشورهای مقصد مثل افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، قطر، امارات و عمان بالا رفته و به ۶۰ هزار تومان رسیده بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه درباره وضعیت بازار سیب و پرتقال گفت: ما قول دادیم برای تامین پرتقال و سیب شب عید از ۵ اسفند بار را به مرور وارد بازار کنیم بنابراین روزانه ۲۵۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰۰ تن هم سیب وارد بازار می‌شود یعنی درکل روزانه ۵ هزار تن سیب و پرتقال روانه وارد میادین می‌شود.

وی قیمت پرتقال را کیلویی ۲۰ هزار تومان و سیب را حدود ۱۵تا ۲۰ هزار تومان اعلام و تاکید کرد: بااینکه سیب و پرتقال صادر می‌شود اما شرایطی ایجاد کردیم که مردم مشکل تامین میوه شب عید نداشته باشند.

دارایی‌نژاد درباره قیمت موز نیز بیان داشت: قیت موز به ارز بستگی دارد، در حال حاضر قیمت تمام‌شده موز اکوادوری ۶۰ هزار تومان است از واردکنندگان خواستیم که به نرخ ۶۸ هزار تومان بفروشند، قیمت موز هندی هم ۵۵ هزار تومان است که با ۲ هزار تومان افزایش فروخته می‌شود.

وی یادآور شد: ما مرتب و به مدت ۴ ماه است که واردکنندان و انبارها را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که شب عید مشکلی برای مردم ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.