مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۹۶ پرونده وقفی در محاکم قضایی استان از سال گذشته تاکنون باز بوده که ۱۰۴ رای به نفع موقوفات صادر شده است.

۱۰۴ رای حقوقی به نفع موقوفات خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: ۲۲ رای نیز علیه موقوفات بوده و ۷۰ پرونده وقفی دارای اختلاف همچنان در نوبت رسیدگی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی گفت: تمامی عملیات‌های مالی، حسابداری، عمرانی، فرهنگی، حقوقی، ثبتی و اجاره‌ای مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه استان در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود و قابل دسترسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وجود ۱۰ هزار و ۲۶۳ موقوفه شامل ۲۲ هزار رقبه در این استان خبر داد و افزود: مردم از موقوفات با کاربری‌های مختلف تجاری، مسکونی، کشاورزی، مذهبی، فضای سبز، اداری، آموزشی، بهداشت و درمان بهره‌مند شده یا کسب روزی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۸۰ هزار متر مربع از اراضی موقوفه در اختیار آموزش و پرورش و بیش از ۳۵۶ هزار متر مربع در اختیار بخش بهداشت و درمان استان است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه بهره‌وری از موقوفات رویکرد مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه است گفت: در همین راستا تلاش شده با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، بهره‌وری موقوفات را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: احداث ۶ ساختمان تجاری در شهرستان‌های طبس و بیرجند، مجتمع مسکونی ۱۲ واحدی در قاین، احداث گلخانه، کاشت نهال عناب و احداث ۲ نیروگاه خورشیدی جزو مهمترین طرح‌های سرمایه‌گذاری ۲ سال اخیر در موقوفات خراسان جنوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین بهره‌برداری از سامانه آبیاری کم‌فشار در ۶۴ هکتار از اراضی موقوفه عبدالعلی خان خوسف، احیا، لایروبی، کول‌گذاری، سله‌شکنی و لوله‌گذاری در ۶۵ رشته قنات سطح استان، احیا و نگهداری ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی موقوفات انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.