بیزینس اینسایدر در گزارشی با استناد به منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که اتکای بیش از حد مسکو به واحدهای نظامی نخبه این کشور و تلفات قابل ملاحظه میان این گروه‌ها، ضربه محکمی به توان میدانی روسیه وارد ساخته است.

ادعای رسانه آمریکایی از تلفات بالا در نیروهای زبده ارتش روسیه

به گزارش قدس انلاین، ارتش روسیه اکثر نیروهای حرفه‌ای و کارآزموده خود را با گذشت بیش از یک سال از جنگ اوکراین از دست داده است، تلفاتی فزاینده که اثری فلج کننده بر توان میدانی نیروهای نظامی روسیه وارد می‌کند.

براساس این گزارش، چندین واحد عملیاتی که در رده ممتاز ارتش روسیه قرار می‌گرفتند، تلفات جدی را در طول این مناقشه متحمل شده‌اند، این درحالی است که اعزام این نیروها به مناطق جنگی به منظور انجام ماموریت‌هایی که برای آن آموزش ندیده‌اند همچنان ادامه دارد.

به اعتقاد کارشناسان حوزه مسائل نظامی، این تلفات ضربه محکمی به قابلیت‌های میدانی مسکو وارد ساخته و وابستگی بیش از حد روسیه به این واحدهای نظامی را آشکار می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی که اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) منتشر کرده است،‌ می‌گوید: «تیپ ۱۱۵ پیاده نظام نیروی دریایی روسیه» که به عنوان یک واحد پیاده نظام زبده در نیروهای مسلح این کشور شناخته می‌شود، تلفات قابل توجهی را در درگیری‌های اخیر در خط مقدم شهر «وهلدار» در شرق اوکراین متحمل شده‌اند.

تیپ ۱۵۵، از ابتدای جنگ تاکنون بارها ناچار به جذب مجدد نیرو و در نتیجه آن افت توانایی شده است. زیرا بیشتر نیروهای توانمند و با تجربه این تیپ در جنگ کشته و نیروهای جدید و بی‌تجربه جایگزین آن‌ها شده‌اند.

این گزارش در ادامه به سایر واحدهای نظامی روسیه که از ابتدای جنگ اوکراین دچار تلفات جدی و افت توان و تجربه میدانی شده‌اند از جمله تیب ممتاز هوابرد موسوم به «VDV»،‌ تیپ ۳ گارد اسپتسناز نیروهای مسلح و تیپ ۲۰۰ سپریت موتور رایفل،‌ اشاره می‌کند.

جفری ادموندز کارشناس مسائل روسیه در مرکز تحلیل‌های دریایی آمریکا و تحلیلگر نظامی سابق سازمان سیا، در این رابطه گفت: این مساله [تلفات در نیروهای زبده و جایگزینی آن‌ها با نیروهای جدید] بر قابلیت‌های میدانی روسیه اثر زیادی خواهد داشت. این واحدها پیش از این تواناتر و مجهزتر بودند.

بنابر این گزارش، هنگامی که این واحدهای عملیاتی در میدان نبرد تلفاتی متحمل می‌شوند، در نتیجه آن، روسیه تجهیزات حیاتی، تجربه و نظامیان با توانایی رهبری را از دست خواهد داد.

به گفته یک پژوهشگر در مرکز اخلاق نظامی کینگز کالج لندن،‌ شکست این واحدهای نظامی به نسبت ماهر، مشکلی بزرگ را در ارتش روسیه نمایان می‌کند: مسکو از این نیروها انتظار داشته است وظایفی را انجام دهند که برای آن آموزش ندیده‌اند.

وی این نظریه را به استفاده مسکو از گروه «واگنر» یک شرکت نظامی خصوصی روسیه که اکنون در کنار سربازان تازه کار روسیه به خطوط مقدم جنگ در «باخموت» اعزام شده‌اند، نیز نسبت داد.

به گزارش بیزینس اینسایدر منابع غربی تلفات گروهای نظامی وابسته به روسیه در جنگ را بیش از ۲۰۰ هزار نفر تخمین می‌زنند.

ادموندز همچنین با اشاره به اینکه با گذشت زمان جایگزینی این واحدهای آموزش دیده برای روسیه کار دشواری خواهد بود، خاطر نشان کرد: مسکو مانند قبل [پیش از جنگ] زمان و زیرساخت موردنیاز را برای آموزش سربازان از طریق واحدهای نظامی در اختیار ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.