میخائیل اولیانوف ساعاتی پیش در توییتی برچیدن دوربین‌های نظارتی آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران را ناشی از خطای راهبردی واشنگتن و کشورهای اروپایی دانست که جبران آن آسان نیست.

دیپلمات روس: جبران خطای هسته‌ای غرب آسان نیست

به گزارش قدس آنلاین، میخائیل اولیانوف رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین نوشت: برچیدن دوربین ها از تاسیسات هسته ای ایران نتیجه نسبتاً مهم قطعنامه تحت حمایت تروئیکای اروپایی و آمریکای شورای حکام در مورد ایران بود.

وی افزود: جبران این خطای راهبردی غیرمسئولانه کار آسانی نیست.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، امروز در گفت ‌و گوی اختصاصی در مورد نصب دوربین‌های جدید در تاسیسات هسته‌ای نیز تاکید کرد که در مورد نصب دوربین ها صحبت یا توافقی با رافائل گروسی انجام نشده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۲ اسفند برای سفری دو روزه وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین ‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. وی با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان دیدار کرد.

گروسی پس از بازگشت به وین سفر به تهران و دیدار با مقامات بلند پایه کشورمان را مهم ارزیابی و تصریح کرد که یک درک روشن درباره ادامه همکاری‌ها برای حل‌ و فصل مسائل پادمانی حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.