مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ۱۰ هزار مترمربع دیوارنگاری به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ در هشتمین سالانه هنرهای شهری بهارستان اجرا می‌شود.

دیوارنگاری ۱۰ هزارمتر مربعی نوروزی پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی با اشاره به فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ اظهارداشت: امسال هم با سالانه هنرهای شهری بهارستان قصد داریم که فضای شهری را در سطح مناطق ۲۲گانه با آثار هنری همراه با فصل بهار کنیم. در همین راستا با اجرای بیش از ۱۰ هزار متر مربع دیوارنگاری با مضامین بهار، فرهنگی، ملی و مذهبی در فضاهای شهری تهران را به استقبال از بهار خواهیم برد.

وی با اشاره به اجرای چهار دیوارنگاره در اتوبان شهید باکری گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و توجه به موضوع‌های ملی و مذهبی، چهار دیوارنگاره‌ به وسعت یکهزار و ۲۳ مترمربع که تلفیقی از نقاشی و خط هستند در اتوبان شهید باکری در حال انجام است که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

صیادی بیان کرد: در محله رسالت نیز بیش از ۸ هزار مترمربع نقاشی دیواری با موضوع بهار بر جداره سطح شهر در حال اجراست که در فصل بهار این محله با حال و هوای دیگری روبه رو خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از ویژگی‌های هشتمین دوره سالانه بهارستان را توجه به اجرای دیوارنگاره‌های خلاق عنوان کرد و افزود: دیوارنگاری خلاق و اجرای آثار هنری بر اساس شرایط محیطی، از موضوع‌هایی است که در این دوره از سالانه بهارستان مدنظر داشتیم و تلاش شد تا هنرمندان بر اساس شرایط محیطی و طبیعی در فضای شهری، آثاری را طراحی و اجرا کنند که به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ از ۹ دیوارنگاره خلاق رونمایی خواهد شد تا شهروندان با حال و هوای متفاوتی در شهر روبه رو شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.