رئیس اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد گفت: هم اکنون هزینه آژانسها، تاکسی تلفنی‌ها و تاکسی اینترنتی‌ها در مشهد سه نرخی است که این موضوع بستر تخلف را افزایش می‌دهد.

سه نرخی بودن تاکسی تلفنی‌ها در مشهد باعث افزایش تخلف می‌شود

به گزارش قدس خراسان، کوروش حسینی حاجی آبادی با بیان اینکه آژانس ها در شهر مشهد به سه گروه تقسیم می شوند، اظهار کرد: یک گروه زیرپوشش اتحادیه صنف موسسات خودروی سواری کرایه مشهد هستند که نرخ آنها توسط کمیسیون نظارت خراسان رضوی تایید می شود و در بیشتر مواقع کمترین نرخ به این آژانس ها تعلق می گیرد.

رئیس اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد بیان کرد: گروه دیگر از آژانسها زیر نظر سازمان تاکسیرانی هستند و گروه سوم شامل تاکسی های اینترنتی می شود که نظارت بر نرخ آنها توسط شرکتی در تهران انجام می گیرد.

وی شمار خودروهای آژانس زیر پوشش اتحادیه صنف موسسات خودروسواری کرایه مشهد را چهار تا پنج هزار دستگاه ذکر و بیان کرد: نرخ آژانس های زیرپوشش این اتحادیه پایین تر از نرخ ۲ گروه دیگر است، آخرین افزایش نرخ آژانس های زیرپوشش این اتحادیه مربوط به ابتدای سال بوده که پیشنهاد اتحادیه مبنی بر تعیین نرخ جدید ابتدا در اتاق اصناف بررسی و تایید شد و در نهایت به تایید کمیسیون نظارت خراسان رضوی رسید.

به گفته حسینی حاجی آباد، در حالی که نرخ آژانس های زیر نظر شرکت تاکسیرانی با مصوبه شورای شهر از ابتدای سال تاکنون ۲ مرتبه تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد گفت: آژانس های زیر پوشش این اتحادیه نیز مشتری خود را دارند، نرخ آژانس برای هر نفر به ازای هر کیلومتر ۲ هزار و ۲۲۰ تومان است و محاسبه نرخ فقط براساس تاکسیمتر انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: نرخ های مربوط به آژانس های زیر پوشش اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد و همچنین آژانس های زیر نظر سازمان تاکسیرانی ثابت است اما نرخ تاکسی های اینترنتی شناور بوده و بسته به شرایط تغییر می کند.

حسینی تصریح کرد: از سوی دیگر راننده های آژانس های زیر پوشش اتحادیه اتومبیل کرایه و آژانس های زیرپوشش سازمان تاکسی رانی دارای کارت شناسایی و پروانه حمل و نقل هستند و در صورت شکایت مشتری بلافاصله باید پاسخگوی واحد نظارتی سازمان یا اتحادیه مربوطه یا پاسخگوی سامانه ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت باشند.

رئیس اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد بیان کرد: در صورتی که مشتری از تاکسی های اینترنتی شکایتی داشته باشد باید به پلیس فتا مراجعه کند که رسیدگی به این شکایت زمان بر است و دیرتر به نتیجه می رسد زیرا نظارت دقیقی بر عملکرد تاکسی های اینترنتی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.