در آستانه نیمه شعبان و با راه اندازی پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم»، دو محکوم به قصاص در گلستان بخشیده شدند.

۲ محکوم به قصاص در گلستان بخشیده شدند

به گزارش قدس آنلاین، در همایش اسوه‌های صبر و گذشت در گرگان که بعدازظهر دوشنبه برگزار شد و با راه اندازی به پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم»، دو محکوم به قصاص در گلستان بخشیده شدند.

در مراسم تجلیل از اولیای دم پرونده‌های قصاص در گلستان، دو خانواده دیگر هم از اجرای حکم قصاص منصرف شدند و محکومان را بخشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم تجلیل از اسوه‌های صبر و گذشت گفت: بزرگان ما در همایش امروز، خانواده‌هایی هستند که با وجود اندوه بزرگی که در قلبشان دارند، راه ِ بخشش را انتخاب کرده و بزرگوارانه از حق خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

حیدر آسیابی افزود: از ابتدای امسال اجرای ۲۰ حکم قصاص با گذشت این خانواده‌ها لغو شد و با دو بزرگواری که امروز گذشت کردند این عدد به ۲۲ مورد رسید.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان هم در این همایش گفت: امسال ۱۱۰ هزار پرونده برای سازش به هیئت‌های سازشی شورای حل اختلاف استان ارجاع شد که ۴۶ درصد آنها با رضایت طرفین ختم به سازش شد.

احمد جعفری افزود: در استان ۷۲ هیات سازشی و ۱۲۰ صلح‌یار فعال هستند و برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی تلاش می‌کنند.

در پایان مراسم امروز از ۲۲ اولیای دم پرونده‌های قصاص و تعدادی از دادستان‌ها و صلح یارانی که برای کسب رضایت از اولیای دم تلاش کردند قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.