​​​​​​​تیم جوانان ایران برای صعود به مرحله بعد جام ملت‌های آسیا امروز ساعت۱۳:۳۰ نیاز به کسب پیروزی مقابل ویتنام دارد.

مرفاوی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در گفت‌وگو با قدس: نباید مقابل ویتنام غافلگیر شویم / سرنوشت صعود در اختیار ماست

حتی ممکن است تساوی دراین بازی هم درنهایت موجب حذف جوانان ایران شود. صمد مرفاوی، سرمربی تیم جوانان ایران به پیروزی مقابل ویتنام خوشبین است. او تیمش را شایسته کسب عنوان قهرمانی در آسیا هم می‌داند. مرفاوی درباره بازی با ویتنام این جملات را به زبان آورده است:« خوب است که از ویتنام شناخت کافی داریم. این تیم دو برد پی در پی را بدست آورده؛ یکی مقابل استرالیا و یکی هم مقابل قطر. تیم خوبی است. بازیکنان ویتنام با هم هماهنگی خوبی دارند و به اعتقاد من از نظر سرعتی نیز تیم شایسته‌ای هستند. با این حال بردن این تیم نشدنی نیست. ما در بازی با استرالیا هم شایسته باخت نبودیم. دست کم باید یک امتیاز از آن بازی می‌گرفتیم. دقایق آخر یک موقعیت طلایی برای ما از دست رفت. حیف شد. وگرنه ۳ امتیاز دیگر از این بازی می‌گرفتیم و خیالمان برای صعود راحت می‌شد. با این حال چیزی از دست نرفته و سرنوشت صعود دراختیار ماست. باید ویتنام را ببریم. راهی جز این نیست». 
از سرمربی تیم جوانان ایران درباره صحبت‌هایش با بازیکنان پرسیدیم که او این پاسخ را داد:« پس از بازی با استرالیا با بچه‌ها جلسه داشتیم. به آن‌ها خسته نباشید گفتم. از آن‌‎ها تشکر کردم. اشکالاتی در بازی با استرالیا داشتیم اما به طور کلی جسورانه بازی کردیم و بچه‌ها تلاش کردند بهترین نتیجه رقم بخورد. به هرحال درفوتبال گاهی اشتباهات فردی رخ می‌دهد ودرد سرساز می‌شود. در بازی با ویتنام ما حق اشتباه کردن نداریم. باید با برنامه جلو برویم. به بازیکنان گفتم مبادا مانند بازی با استرالیا غافلگیر شویم. باید اختیار عمل را کاملاً دردست داشته باشیم. ما نباید برای مساوی وارد این میدان شویم چون احتمال اینکه قطر بتواند استرالیا را شکست بدهد یا از این تیم یک امتیاز بگیرد کم است. ما اگر ویتنام را شکست بدهیم فارغ از اینکه چه تیم دیگری از این گروه صعود می‌کند، به مرحله بعد خواهیم رفت». 
مرفاوی درباره اینکه دورنمایی که برای این تیم تصویر می‌کند، کجاست؟ گفت:«نه اینکه مربی این بچه‌ها باشم بخواهم چنین حرفی به زبان بیاورم اما من از نردیک شاهد تلاش بازیکنان هستم و اعتقاد دارم این بازیکنان شایسته قهرمانی در آسیا هستند. شما به باخت ما مقابل استرالیا نگاه نکنید. تیم من شایسته رسیدن به قهرمانی آسیاست و باید برای رسیدن به این جایگاه تلاش کنیم».

خبرنگار: حمیدرضا عرب

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.