کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ادعایی مداخله جویانه برخی درخواست های خصمانه علیه ایران را مطرح کرده است.

درخواست خصمانه سنای آمریکا درباره اغتشاشات ایران

به گزارش قدس آنلاین،  کمیته‌ای متشکل از سناتورهای آمریکایی در ادعایی مداخله جویانه از سازمان ملل خواسته است تا درباره برخی مسائل داخلی مرتبط با اغتشاشات اخیر در ایران تحقیق کند.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اشاره به برخی گزارش‌های رسانه‌ای سی ان ان که در آن مدعی بدرفتاری با آشوب گران شده بود، درخواست کرده که سازمان ملل درباره موارد ادعایی نقض حقوق بشر در ایران تحقیقات خود را انجام دهد.

سناتورهای آمریکایی با رویکردی خصمانه همچنین از جامعه بین‌الملل خواسته‌اند تا ایران را درباره رفتار خود در جریان تحولات و اغتشاشات چند ماه اخیر پاسخگو کند. در بیانیه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درخواست شده تا تحولات داخلی ایران توسط هیأت حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) مورد بررسی قرار گیرد.

سی ان ان پیشتر در جریان گزارش‌هایی برخی ادعاها را علیه ایران در جریان تحولات داخلی و اغتشاشات چند ماه گذشته منتشر کرده بود و اکنون کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بهانه خود برای درخواست‌های مداخله جویانه در مسائل داخلی ایران را با توجه به ادعاهای سی ان ان مطرح کرده است.

این ادعای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حالی مطرح شده که ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گزارش شهدای اغتشاشات اخیر را در دو بخش شهدای مدافع امنیت و مردمی اقدامات تروریستی در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ منتشر کرده است و در مقدمه این گزارش که به فارسی و انگلیسی منتشر شده، آمده است:

امنیت، پیش ‎نیاز و زیرساخت لازم برای پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای در ابعاد مختلف به شمار می‌رود؛ استقلال و عدم وابستگی برای کشورهایی که بقای خود را در استثمار دیگر کشورها تعریف کرده‌اند و مداخله در امور داخلی سایر کشورها را حق مسلم خود می‌پندارند همواره گران آمده است؛ به همین دلیل، می‌کوشند با شیوه‌های مختلف ایران را دچار ناامنی و بی ثباتی کنند و در این مسیر، توسل به ترور و تروریسم یکی از حربه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است؛ در طول ۴ دهه گذشته، بیش از ۱۷ هزار نفر در ایران قربانی ترور شده‌اند.

معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران در ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ به دنبال فوت خانم مهسا امینی، فرصت را از هر جهت آماده دیدند تا بر اعتراضات شکل گرفته موج سواری کنند؛ در این میان، همراهی خواسته و یا ناخواسته کسانی که با سناریوی دشمن همراه شدند، باعث شد اعتراضات به سرعت رنگ باخته و در میان اغتشاشات گم شود و هزینه سنگینی بر کشور و مردم تحمیل شود؛ ملت ایران با ارجح دانستن منافع ملی، خیلی زود صف خود را از اغتشاشگران و تجزیه طلبان جدا کردند و از این آزمون هم سربلند بیرون آمدند.

طی مدت سه ماه اغتشاشات اخیر، تعداد قابل توجهی (بیش از ۷ هزار نفر) از جوانان این سرزمین مظلومانه و صرفاً به جرم تأمین امنیت، توسط اغتشاشگران مجروح شدند و تعدادی نیز به شیوه‌های بسیار وحشیانه به شهادت رسیدند. شهادت و مجروحیت نیروهای مجری قانون در حالی صورت گرفت که برابر دستورالعمل‌های صادره و مستندات موجود، آنان هیچ سلاح گرمی حتی برای دفاع از خود در برابر اغتشاشگران و تروریست‌های مسلح حمل نمی‌کردند.

منبع: فردا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.