به دنبال شکایت رسمی دادستانی از باشگاه بارسلونا، رئیس باشگاه رئال‌مادرید با انتشار بیانیه‌ای به این پرونده ورود و درخواست تشکیل جلسه فوری داد.

ورود رئیس رئال‌مادرید به پرونده فساد مالی بارسلونا

به گزارش قدس آنلاین، فلورنتینو پرز از اعضای هیئت‌مدیره درخواست کرده تا در جلسه‌ای فوری شرکت کرده تا در مورد اقدامات بعدی باشگاه تصمیم‌گیری کنند تا پس از محکومیت بارسلونا توسط دادستانی، چه اقداماتی انجام دهند.

در بیانیه رئال‌مادرید عنوان شده که باتوجه‌به جدی بودن اتهامات دادستانی علیه باشگاه بارسلونا و دو تن از روسای آن به اتهام فساد مالی و روابط با خوزه ماریا انریکز نگریرا نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران، فردا یکشنبه ۱۲ مارس ۲۰۲۳ ساعت ۱۲:۰۰ ظهر جلسه‌ای فوری برای هیئت مدیره برنامه‌ریزی شده است تا در مورد اقداماتی که رئال مادرید در رابطه با این موضوع مناسب می‌داند، تصمیم‌گیری شود.

این اولین‌بار است که رئال‌مادرید علناً از زمان انتشار اطلاعات مبنی بر پرداخت‌های بارسلونا به انریکز نگریرا صحبت می‌کند و تنها تیمی بود که همراه با بارسلونا از بیانیه ۴۰ تیم لالیگا در ۲۱ فوریه مبنی بر رد واقعیت‌ها حمایت نکرد.

بارسلونا باید به اتهام پرداخت رشوه هفت میلیون یورویی به خوزه ماریا انریکز نگریرا نایب‌رئیس سابق کمیته داوران باید در دادگاه پاسخگو باشد. در این شکایت، بارسلونا رسماً مجرم شناخته شده و جوزپ ماریا بارتومئو مدیر سابق بارسلونا یکی از متهمان اصلی بارسلونا است.

بارسلونا به‌عنوان یک سازمان حقوقی باید پاسخگوی دادگاه باشد و مشخص کند که چرا بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ مبلغ هفت میلیون یورو به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران بپردازد. طبیعتاً گاسپارت، لاپورتا و راسل به‌عنوان مدیران سابق بارسلونا هم باید در دادگاه پاسخگو باشند.

دادستان، بارسلونا را به فساد در تجارت متهم کرده است، جرمی که از سال ۲۰۱۰ یک جرم جدی در سیستم قضایی اسپانیا به شمار می‌رود. تحقیقات در مورد این پرونده در می ۲۰۲۲ آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.