مرحله نخست دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل امروز بهره برداری شد.

افتتاح فاز نخست دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل

به گزارش قدس انلاین،  مرحله نخست دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل با حضور معاون آموزشی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
ساختمان شماره ۲ دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل در زمینی حدود ۱۳ هزار مترمربع در بلوار ولایت این شهر واقع شده که برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
فاز دوم این مجموعه شامل محوطه سازی و سردر و فاز سوم ساختمان جامع دانشکده‌های علوم پزشکی آمل به مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع پیش بینی شده است.
رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل در آیین افتتاح ساختمان شماره ۲ گفت: از ۱۱ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد دو دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده پیراپزشکی در شهرستان آمل فعال است.
دکتر اسماعیل اکبری افزود: رشته پزشکی در آمل از بهمن ۱۳۹۹ باجذب سه دوره دانشجو، به تعداد ۷۵ دانشجو به منظور توسعه آموزش پزشکی در این شهرستان که زیرساخت بهبود ریشه‌ای شاخص‌های حوزه سلامت خواهد بود راه اندازی شد.
وی افزود: با افتتاح ساختمان شماره دو، دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل، مجموع فضای دانشکده پزشکی آمل به بیش از ۲۰هزار متر مربع افزایش یافته است.
اکبری خاطرنشان کرد: اکنون ۶۵۰ دانشجو در رشته‌های پرستاری فوریت پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و علوم آزمایشگاهی مشغول به تحصیلند.
رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل همچنین به وجود ۴ بیمارستان دولتی با بیش از ۷۰۰ تخت درمانی و پذیرش بیماران از شهرهای مختلف مرکزی و غرب استان به صورت روزانه پذیرش دارد، تصریح کرد: راه اندازی رشته پزشکی در آمل در حال حاضر یک ضرورت مهم و مغتنم برای این شهرستان است و این یک مطالبه جدی شهروندان، مسئولان و حوزه سلامت شهرستان آمل است.
دکتر اکبری گفت: اکنون ساختار وشاخص‌های آموزشی که استاندارد دهی و اعتباربخشی ولازمه استاندارهای آموزشی بیمارستان‌هاست، شهرستان آمل در سال‌های اخیر گام‌های خوبی برداشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.