کارگردان فیلم «کت چرمی» گفت: وقتی مشغول نگارش فیلمنامه بودیم ناخودآگاه برخی بازیگران را تصور کردیم و اکثر نقش ها را با همان انتخاب اول سراغشان رفتیم.

کارگردان «کت چرمی»: بر اساس «زخم کاری» خانم حاتمی را انتخاب نکردم

به گزارش قدس آنلاین، حسین میرزامحمدی کارگردان فیلم «کت چرمی» درباره دلیل ساخت این فیلم اظهار کرد: سال ۹۹ من فیلم کوتاهی داشتم که موضوع آن به پسربچه های بدسرپرست و بی سرپرست می پرداخت و در ادامه مستند خارج از محدوده را ساختم و رگه های «کت چرمی» از آنجا شکل گرفت. من با نویسنده سه فیلم کوتاه دیگر هم کار کردیم و ماحصل آنها به این کار بدل شد.

وی در ادامه اضافه کرد: من در فیلم کوتاه هم که کار می کردم روایتگری و قصه گویی برایم مهم بود و تلاش داشتم تصویر را در درام مورد نظرم شکل دهم. نمی شود گفت مابه ازا ندارد و همه تحقیقات ما را در برمی گیرد.

وی درباره انتخاب جواد عزتی و اینکه چقدر نقش او از فیلم «خورشید» مجیدی الهام گرفته شده است، توضیح داد: زمانی که ما به چنین فیلمی پرداختیم یعنی سال ۹۹ فیلم خورشید ساخته نشده بود و جواد عزتی گزینه اول ما بود.

کارگردان «کت چرمی»: بر اساس «زخم کاری» خانم حاتمی را انتخاب نکردم
فیلم کت چرمی

کارگردان درباره انتخاب بازیگران تصریح کرد: ما جلسات مختلفی با تهیه‌کننده و نویسنده برای بازیگران داشتیم. وقتی مشغول نگارش فیلمنامه بودیم ناخودآگاه برخی بازیگران را تصور کردیم و اکثر نقش ها را با همان انتخاب اول سراغشان رفتیم. جواد عزتی هم برای من فراتر از یک بازیگر است و مثل برادر کنار من بود خیلی در این مسیر کمک کرد.

کارگردان درباره شباهت قهرمان فیلم با قهرمان فیلم‌های مسعود کیمیایی توضیح داد: کیمیایی بسیار استاد محترمی است، ولی من از او وامداری نکردم، قهرمان ما با قهرمان هایی که آقای کیمیایی می سازند فاصله دارد.

کارگردان درباره نقش محمدحسین مهدویان در این فیلم سینمایی عنوان کرد: روحیه ای در پروژه ما وجود دارد که هرکسی که به تیم ما اضافه شد، برای ما آورده‌ای داشت. مهدویان شاید زبان روایت‌گری و تصویری‌اش با فیلم من متفاوت باشد، اما به شدت نکته های درستی را در زمان فیلمبرداری و در مرحله تدوین به ما گفت. او سینما را می‌شناسد و من حتما می‌خواستم از کمکش استفاده کنم و در پست پروداکشن ایده های خوبی داد.

کارگردان در ادامه درباره انتخاب سارا حاتمی و نقش او در «زخم کاری» بیان کرد: من براساس سریال «زخم کاری» خانم حاتمی را انتخاب نکردم؛ از حدود ۱۴۰ نفر تست گرفتم و همینطور در مراحل مختلفی غربالگری کردم.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.