چهار طرح در بخشهای بهداشت و درمان و حمل و نقل عصر سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

۴ طرح عمرانی در شهرستان خواف به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس خراسان، چهار طرح شامل فاز نخست شهرک حمل و نقل با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال و سه طرح بهداشت و درمان در بخش سنگان خواف با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال است.

استاندار خراسان رضوی در آیین بهره برداری از شهرک حمل و نقل خواف با اشاره به ظرفیتهای غنی این شهرستان در بخشهای صنعتی، معدنی و حمل و نقل اظهار کرد: باید از این ظرفیت ها در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه حداکثر بهره را گرفت.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: با وجود این ظرفیت های غنی نباید در این منطقه بیکاری وجود داشته باشد، اجرای طرحی مانند شهرک حمل و نقل نباید به مدت هفت سال توقف می داشت و باید این ظرفیتها در مسیر کاهش بیکاری و اشتغال پایدار جهت دهی شود.

وی گفت: با توجه به استعدادهای غنی و معدنی خراسان رضوی، برنامه های گسترده ای برای استخراج و اکتشاف در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال زایی این استان در دست اجرا است.

ظرفیت‌های مهم شهرستان خواف

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی هم ظرفیتهای غنی حمل و نقلی این استان را یادآور شد و گفت: شهرک حمل و نقل خواف از جمله طرحهای مهم در منطقه جنوب استان است که طی هفت سال گذشته اجرای آن متوقف شده و بلاتکلیف بود ولی با تاکید استاندار خراسان رضوی تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت.

جواد خدایی افزود: قرار داشتن در منطقه کریدور بادی و با راندمان ۵۰ درصدی و بالایی باد، از دیگر پتانسیلهای مهم شهرستان خواف است.

ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر

مهدی عباسپور فرماندار خواف هم گفت: فاز نخست شهرک حمل و نقل این شهرستان با صرف اعتبار پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که بدین طریق برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی سه طرح بهداشت و درمان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در بخش سنگان خواف به بهره برداری رسید.

این طرحها شامل مراکز جامع خدمات سلامت روستاهای برآباد و بهدادین و اورژانس جاده ای حسین آباد به کاریون است.

برگزاری آیین قرعه کشی ۲۱۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در بخش نشتیفان خواف از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان خواف بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.