محمود پاک نیت، بازیگر نقش تقی خان می گوید که نقش خانِ «آتش و باد» کاملا متفاوت از تقی خانِ «گیلدخت» و اربابِ «پس از باران» است.

محمود پاک نیت در گفت‌وگو با قدس: تقی خانِ «گیلدخت» شباهتی به اربابِ «پس از باران» ندارد

به گزارش قدس آنلاین، این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار ما خاطرنشان می کند: من بجز دو سریال «گیلدخت» و «آتش و باد» در «پس از باران» هم نقش خان را بازی کردم ولی گریم ها و نقش ها اصلا ربطی بهم ندارند و شبیه هم نیستند.

وی می افزاید: تقی خان، خزانه دار شاه است که از دربار جدا شده، به زادگاه پدری اش برگشته و دارد کشاورزی می کند. تقی خان «گیلدخت» شباهتی به ارباب «پس از باران» ندارد. خانِ «آتش و باد» هم یک آدم متکبر، خودخواه و جاه طلب است که بخاطر جاه طلبی اش هر کاری می کند و با خانِ «گیلدخت» زمین تا آسمان فرق  دارد.

پاک نیت تاکید می کند: تمام تلاش من این بوده که این آدم ها شبیه بههم نشود حالا اسم و شمایل همه آنها، خان باشد. شخصیت هر کدام از این نقش ها با هم فرق می کند.

او درباره اینکه چرا پرداختن به دوره قاجار اینقدر دستمایه تولیدات تصویری قرار گرفته است؟ می گوید: اتفاقاتی که در آن دوران رخ داده است، خیلی زیاد است. دوره حکومت ناصرالدین شاه 50 سال است و سلسله قاجار، چندین دهه بر این کشور حکومت کردند. اتفاقات عجیبی هم در آن دوران رخ داده و ماجراهای آن دوره، جنبه های دراماتیک بالایی دارد.

به گفته وی، وقتی زندگی فتحعلی شاه و آغامحمدخان را بخوانید، مغزتان سوت می کشد. هنوز به جنایاتی که آغامحمدخان داشته آنطور که باید پرداخته نشده است اینکه همین آدم چه زجرهایی کشیده و چه جرم هایی را مرتکب شده است. تاریخ ممکلت ما اتفاقات عجیبی را در دروان قاجار از سر گذرانده و آیینه ای برای امروز است.

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.