وزارت خارجه اردن پنجشنبه شب در واکنش به یورش صهیونیست‌ها به شهر جنین و شهادت چهار فلسطینی، ضمن محکوم کردن حمله نظامیان صهیونیست نسبت به عواقب تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی هشدار داد.

هشدار اردن درباره عواقب تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی

وزارت خارجه اردن حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین را محکوم کرد و نسبت به عواقب تشدید تنش‌ها هشدار داد و خواستار توقف فوری عملیات علیه مردم فلسطین شد.

«سنان المجالی» سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای بر لزوم توقف تمامی اقدامات یکجانبه و حفاظت از شهرهای فلسطینی در برابر این حملات مکرر و مستمر تاکید کرد.

وی یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین را محکوم و بر موضع اردن در رد این حملات و لزوم توقف فوری تشدید و لشکرکشی‌ها علیه مردم فلسطین تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین نسبت به عواقب این تشدید هشدار داد که به گفته وی تنها به وخامت بیشتر و خشونت منجر می‌شود و تلاش‌ها برای دستیابی به آرامش را تضعیف می‌کند.

روز پنجشنبه و در حمله تازه نیروهای رژیم اشغالگر قدس به شهر جنین و اردوگاه این شهر در کرانه باختری علیه فلسطینیان، چهار نفر شهید و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین سخنگوی حماس از تشکیلات خودگران فلسطین خواست در اعتراض به تجاوز روز پنجشنبه نیروهای اشغالگر به اردوگاه جنین، از حضور در نشست قاهره انصراف دهد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان نیز عدم جدیت جامعه بین المللی را عامل سوء استفاده رژیم اشغالگر برای افزایش جنایات خود علیه ملت و سرزمین فلسطین دانست.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.