کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش ابرناکی و بارشهای رگباری در مناطق مختلف استان طی روزهای پایانی سال پیش‌بینی می‌شود.

خراسان رضوی در روزهای پایانی سال بارش رگباری باران دارد

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده درباره آب وهوای استان خراسان رضوی در روزهای پایانی سال اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود به تناوب تا روز یکشنبه هفته آینده، بارشهای رگباری در برخی نقاط همراه با رعد و برق در خراسان رضوی ادامه یابد.

وی بیان کرد: در این مدت وزش باد شدید در نواحی بادخیز خراسان رضوی بویژه مناطق شرقی استان پیش‌بینی شده است.

آهنگرزاده ادامه داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به خصوص در مناطق شمالی، مرکز و شرق استان خراسان رضوی، کاهش نسبی بین سه تا پنج دما را خواهیم داشت و پس از آن میانگین دما در استان افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: دمای شبانه کلانشهر مشهد برای امشب ۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است، دمای امروز این کلانشهر در گرمترین ساعات به ۲۴ درجه می رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای پراکنده  باران طی شبانه روز گذشته در ۶ شهرستان شامل قوچان، سبزوار ،کاشمر،فریمان، خواف و بردسکن خراسان رضوی از میان اطلاعات ارسالی از ایستگاههای هواشناسی، گ زارش شده است که بیشترین آن مربوط به فریمان به میزان ۱.۵ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین دما در مشهد طی شبانه روز گذشته بین ۱۱ و ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، ادامه داد: شهرستان فریمان با ۶ درجه سلسیوس و سرخس با ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین دما را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته اند. در این مدت بیشترین شدت ورزش باد در بردسکن با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.