مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تاریخ مصرف و عمر ماندگاری مرغ منجمد یک سال و مرغ گرم ۷۲ ساعت است.

عمر ماندگاری مرغ منجمد یک سال و مرغ گرم ۷۲ ساعت است

دکتر مهدی تنگستانی‌ اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و مصرف بیشتر مواد پروتئینی در این ایام باید توجه ویژه‌ای به شرایط نگهداری و عمر ماندگاری مرغ منجمد و گرم داشته باشیم.

وی بیان داشت: مرغ منجمد تا هنگام عرضه حتماً باید در فریز و در دمای ۱۸- سانتیگراد نگهداری شود و عمر ماندگاری لاشه کامل منجمد در این شرایط یک سال پس از تولید و مرغ گرم در شرایط نگهداری دمای یخچالی (صفر تا ۴ درجه سانتیگراد) نیز ۷۲ ساعت پس از تاریخ تولید است.

تنگستانی‌مکان در خصوص ویژگی‌های ظاهری مرغ تازه در هنگام خرید اظهار داشت: در هنگام خرید باید توجه داشت که پوست بدن در مرغ تازه سفید مایل به زرد و به صورت یکنواخت روی بدن کشیده شده و همچنین پوست باید فاقد هرگونه پارگی، تورم، خون‌مردگی، تغییر رنگ و یا خراش باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص شرایط بهداشتی مرغ منجمد اذعان داشت: این محصول باید به صورت کاملاً منجمد در بسته بندی‌های سالم و دارای مشخصات، شامل نام کشتارگاه، کد پروانه بهداشتی بهره‌برداری از اداره کل دامپزشکی استان، تاریخ تولید و انقضا و آدرس و شماره تلفن کشتارگاه باشد.

تنگستانی افزود: مرغ منجمد پس از انجماد زدایی، عضلات و قوام طبیعی خود را حفظ کرده و سطح آن نیز نباید لزج باشد و بدون آثار و نشانه‌های سوختگی ناشی از انجماد و نیز علائم کپک زدگی (لکه‌های رنگی ناشی از رشد قارچ) باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.