مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تن میوه گرمسیری کُنار از سطح ۹۸۰ هکتار از باغات جنوب این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

۶۵۰۰ تن میوه گرمسیری کُنار در سیستان و بلوچستان برداشت شد

اردشیر شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، متوسط برداشت کُنار در هر هکتار را ۹ تن ذکر کرد و اظهارداشت: سوپی، بهزادی، سیبی سیاه و سفید و فرزادی از عمده ارقام کشت شده کُنار در سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: شهرستان‌های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصرقند و دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان از عمده مناطق کشت این محصول محسوب می‌شوند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خواص این میوه گرمسیری گفت: کُنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C با دارا بودن مقادیر نسبتا مناسبی از ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر و آهن است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست به طوری که در تولید برخی میوه‌ها در ایران بیرقیب است.
آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده است.
موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است و 'پاپایا' یا خربزه درختی نیز از دیگر محصولات گرمسیری استان محسوب می‌شود که از نواحی گرمسیری آمریکای مرکزی به این استان راه یافته، خربزه درختی پوستی بسیار نازک و مزه شیرین دارد که علاوه بر مصرف خوراکی، قابل استفاده در صنایع تبدیلی نیز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلوچ ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    افرین به کشاورزان بلوچستانی که کنارمیکارن کناریکی ازدرختان میوه هست که بدون کاشت میرویدیعنی هسته اش هرجابیفتد شروع به رشدمیکندومدت یک یادوسال بارورمیشه