معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری بیش از ۵۰ محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان در طرح ضیافت الهی خبر داد.

برگزاری بیش از ۵۰ محفل انس با قرآن در بقاع شاخص خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان در تشریح طرح ضیافت الهی که همه ساله در این ایام در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت: طرح ضیافت الهی امسال از ۳ فروردین آغاز و تا ۴ اردیبهشت (روز عید فطر) ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در ایام رمضان علاوه بر اینکه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه داریم نیز در خصوص حسینیه‌ها و مساجد بحث خانه‌تکانی، نظافت و عطرافشانی مورد توجه خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درخصوص توزیع بسته‌های معیشتی در ایام ماه رمضان، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا طبق سنت «قرار دوازدهم» که در روز دوازدهم هرماه برگزار می‌شود، در ماه مبارک رمضان نیز بسته‌های معیشتی ویژه همراه با تأمین جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند را آماده کنیم.

فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

ایزدی درمورد برگزاری محافل قرآنی، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ محفل قرآنی محوری با حضور قاریان بین‌المللی در بقاع شاخص استان داشته باشیم که در این راستا بحث حاشیه شهر نیز مورد توجه است.

وی در خصوص مراسم مذهبی در این ایام، افزود: قرائت ادعیه روزانه ماه رمضان، برگزاری نمازجماعت، برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت دعای افتتاح، مناجات‌خوانی باحضور مداحان از جمله فعالیت‌های عبادی و تبلیغی این طرح است که به کمک مبلغان اعزامی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد. فعالیت‌های قرآنی شامل جزءخوانی، ترتیل‌خوانی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز در این ایام به طور ویژه‌ای مورد توجه است. همچنین برنامه‌های قرآنی ویژه بانوان و کودک و نوجوان نیز در این طرح اجرا خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا ثبت نام کلاس‌های طرح ملی حافظان قرآن کریم نیز در این ایام برگزار شود. همچنین از هیئت‌های شاخص استان دعوت شده تا در بقاع متبرکه به فعالیت فرهنگی بپردازند.

ایزدی بیان کرد: با توجه به اهمیت اطعام و افطار در ماه مبارک رمضان به همت خیرین برپایی سفره‌های افطار ساده و اطعام زائرین در بقاع متبرکه داریم، ضمن اینکه سفره‌های افطاری ساده هیچگونه محدودیتی در پذیرایی ندارد و همه می‌توانند میهمان این سفرها باشند، ضمن اینکه همزمان با ولادت کریم اهل بیت برپایی سفرهای کریمانه در بقاع متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است.

اقامه نماز عید فطر در بقاع شاخص خراسان رضوی

وی تصریح کرد: وقف مصحف شریف طرحی است که امکان وقف را برای افراد در هر قشری فراهم کرده و به صورت ویژه در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با دهم ماه مبارک رمضان مصادف با ۱۳ فروردین ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» برگزار می‌شود. برگزاری مراسم شب‌های قدر، اقامه عزا در شب شهادت امام علی(ع) از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی خواهد بود.

ایزدی تصریح کرد: مانند هر سال نیز برپایی نماز عید فطر در بقاع شاخص استان برای زائران برنامه‌ریزی شده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این مراسم در ۵۰ بقعه متبرکه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایکنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.