تنها بازمانده حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: شهادت دو روحانی مشهدی در حرم رضوی موجب بیدار شدن مردم حاشیه شهر مشهد شد.

روایت تنها بازمانده حادثه تروریستی حرم رضوی از سالی که گذشت/...

به گزارش قدس آنلاین، سال ۱۴۰۱ با همه شیرینی ها و تلخی هایش به پایان رسید. سالی که اتفاقات و حوادث شاد و گاه غمناک زیادی داشت. اتفاقاتی مانند حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا (ع) که در آن ۲ طلبه مشهدی به شهادت رسیدند و یک روحانی هم در این حادثه مجروح شد. حادثه شوکه کننده ای که در حرم رضوی سابقه نداشت و تا چندروز به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل شده بود.

حجت الاسلام محسن پاکدامن درباره سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: سال گذشته اوج مصیبت و بلایی بود که من را به فراغ از دوستانم مبتلا کرد. به شکلی که در ۴-۵ ماه ابتدای حادثه خونین حرم رضوی از زندگی ناامید شده بودم.

وی افزود: در ماه های ابتدای حادثه، زخم های بدنم را فراموش کرده بودم و فقط در یاد دوستان شهیدم می‌سوختم. آن روزها تنها چیزی که حالم را تسکین می‌داد همین بود که دشمنان شهید اصلانی و شهید دارایی در انجام اهدافشان ناکام ماندند. چون بعضی کارهایی که از قبل برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد انجام می دادیم، بعد از شهادت دوستانم در حرم رضوی با قدرت بیشتری پیگیری شد.

حجت الاسلام پاکدامن ادامه داد: پس از حادثه خونین حرم با استمداد و کمک همین دو شهید عزیز، اتفاقات خوبی رقم خورد و خون این دو شهید بزرگوار، بیدارکننده مردم حاشیه شهر بود. به شکلی که در اغتشاشات ماه های گذشته، مردم حاشیه شهر نه تنها با دشمنان همراه نشدند بلکه برای ایجاد آرامش و نقاط پرآشوب اعلام آمادگی کردند. 

این طلبه مجروح حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) با مرور سال ۱۴۰۱ گفت: گاهی اوقات یک عزیزی را از دست می دهیم و با خودمان می گوییم که دیگر راه او ادامه نخواهد داشت، اما پس از حادثه حرم، خون شهدای حرم رضوی عده زیادی را بیدار کرد. وقتی حالم بهتر شد و به کارم برگشتم مسئولیت کارهای شهید دارایی را به من واگذار کردند تا راه شهدای حرم برای رفع مشکلات مردم حاشیه شهر را ادامه دهم. اکنون ستاد ساماندهی حاشیه شهر به صورت جدی مشغول کار و عمل است.

شهدای حرم، جهاد تبیین را با فعالیت خود معنا بخشیدند

روایت تنها بازمانده حادثه تروریستی حرم رضوی از سالی که گذشت/...

حجت الاسلام پاکدامن درباره تاثیر شهادت دو طلبه حرم رضوی گفت: در ۲۲ بهمن امسال دیدم که با این همه مشکلات اما بیشتر اقشار مردم حاشیه مشهد به عنوان یک مسجدی در راهپیمایی حاضر شدند. چون خون شهدای حرم، بیدارکننده مردم حاشیه شهر بود و این دو شهید عزیز، جهاد تبیین را با فعالیت هایشان معنا بخشیدند.

تنها بازمانده حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا (ع) ادامه داد: این روزها برخی از مردم کوچه و خیابان می گویند قبلا روحانیت را صرفا به عنوان امام جماعت می شناختیم اما سال ۱۴۰۱ جهادگری شهید اصلانی و شهید دارایی را همه دیدند. این که فعالیت افراد گمنامی مانند شهدای حرم دیده شد برایم لذت بخش بود و از درد دوری دوستان و درد مجروحیتم کم کرد. تصویر محل شهادت شهید اصلانی و شهید دارایی را در حرم امام رضا (ع) در ادامه مشاهده می کنید.

روایت تنها بازمانده حادثه تروریستی حرم رضوی از سالی که گذشت/...

منبع: خبرگزاری فارس

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.