۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 859694

اتحادیه فوتبال اروپا قرار است پرونده پرداخت پول از سوی بارسلونا به مقام پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا را بررسی کند.

ورود یوفا به پرونده «بارسا گیت»

به گزارش قدس آنلاین،بارسلونا در معرض سومین تحقیق پیرامون پرونده پرداخت پول به «خوزه ماریا انریکز نگریرا» نایب‌رئیس کمیته داوران فدارسیون فوتبال اسپانیا قرار گرفته است و این‌بار یوفا اعلام کرده می‌خواهد درباره این پرونده تحقیق کند.

اکنون اداره مالیات اسپانیا درباره مالیات‌های پرداخت‌نشده و همچنین دپارتمان ضدفساد اسپانیا هم تحقیق پیرامون زمینه‌های فساد این ماجرا را برعهده دارند.

در بیانیه یوفا آمده است: بازرسان انضباطی و اخلاقی به‌منظور تحقیق درباره نقض بالقوه چارچوب قانونی یوفا توسط باشگاه بارسلونا درباره پورنده موسوم به «نگریرا» تعیین شده‌اند.

البته بارسلونا به دلیل اینکه از این پرونده زمان زیادی گذشته است، مشمول جریمه داخلی نمی‌شود اما ممکن است در صورت اثبات قانون‌شکنی بارسایی‌ها در تخقیقات یوفا، باعث شود آبی‌واناری‌ها از حضور در رقابت‌ها اروپایی محروم شوند.

پیشتر «خاویر تباس» رئیس لالیگا به منظور جلب نظر یوفا به این پرونده، نامه‌ای به این نهاد نوشته و تأکید کرده بود او توانایی تحقیق درباره آن را ندارد.

تباس پیشتر گفته بود: غیرممکن است که مجازات‌های انضباطی متوجه بارسلونا شود چراکه پنج سال از این ماجرا گذشته و این نوع از مجازات‌ها پس از سه سال، منقضی خواهد شد.

بارسلونا اما بر بی‌گناهی خود تأکید دارد و وعده داده در یک کنفرانس خبری، درباره مبالغ پرداختی توضیح خواهد داد. آن‌ها نیز تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز کرده‌اند.

چندی پیش و پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه بارسلونا در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ و در زمان ریاست «جوزپ بارتومئو» به نگریرا مبلغ هفت میلیون یورو پرداخت کرده است، زلزله‌ای در فوتبال اسپانیا به راه انداخت و رسانه‌ها از آن به عنوان «بارسا گیت» یاد کرده‌اند.

موضوع باعث گمانه‌زنی درباره انتخاب داوران مورد علاقه آبی‌واناری‌ها برای بازی‌های این تیم شده است اما نگریرا گفته این پول بابت «راهنمایی‌های فنی» به او پرداخت می‌شد تا بارسایی‌ها مطمئن شوند تصمیمات داوری به ضرر آن‌ها نیست و داوری‌ها کاملاً بی‌طرفانه است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.