در پی کاهش شدید دمای هوا، کارشناس سازمان هواشناسی درباره جوگیری از سرمازدگی محصولات به کشاورزان و باغداران هشدار داد.

هشدار سازمان هواشناسی استان همدان به کشاورزان و باغداران

به گزارش قدس آنلاین محمد حسن باقری شیکب روز شنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: برای امشب دمای کمینه هوا برخی از نقاط استان به پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در میانه روز طبیعت سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و موجب سرمای هوا می‌شود، افزود: با توجه به کاهش دمای هوا، به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: سامانه بارشی به طور کامل از آسمان استان خارج شده است و به دنبال آن، جبهه هوای سرد در استان مستقر و سرعت وزش باد در بیشتر نقاط افزایش یافت است.

باقری شکیب تاکید کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد و افت دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین و بهار با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس هواشناسی گفت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.