۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 861153

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ذخیره سد سفیدرود امسال نسبت به سال قبل در این زمان که دشوارترین سال آبی را در این حوضه داشتیم،باز هم کاهش دارد، گفت: ذخیره کنونی این سد نسبت به دوره بلند مدت بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۵۰درصدی ذخیره سد سفیدرود گیلان

به گزارش قدس آنلاین،  وحید خرمی روز دوشنبه در جلسه شورای مدیریت حفاظت آب استان افزود: در حال حاضر ذخیره سد سفیدرود ۴۹۳ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته ۶۱۶ میلیون متر مکعب و در سال قبل از آن یک میلیارد و ۸۰ میلیون متر مکعب و سد سرریز شده بود.

وی با بیان اینکه به طور معمول هرساله سیلاب هایی را از اسفندماه تا خردادماه در استان داشتیم، اظهار کرد: در سال جاری چنین سیلاب های نداشتیم و به نظر می رسد با توجه به وضعیت بارش ها امسال دشوارترین سالی است که تجربه می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به تجربه موفق مدیریت آب استان ابراز امیدواری کرد که همچون سال گذشته با همکاری دستگاه ها و کشاورزان سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم.

۶۳درصدشالیزارهای گیلان شخم اولیه شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم در این جلسه گفت: براساس آخرین آمار ۶۳ درصد شالیزارهای استان شخم اولیه شده اند که ۳۵ درصد مربوط به شخم داخل شبکه ( اراضی تحت پوشش سد سفیدرود) است.

صالح محمدی با اشاره به تدوین تقویم زراعی امسال برای کشت برنج افزود: سال گذشته ۷۵ درصد کشاورزی استان منطبق با تقویم زراعی بود و مناطقی که با مشکل مواجه می‌شد به دلیل عدم توجه به تقویم کاشت بود.

وی با بیان اینکه تقویم زراعی استان براساس پژوهش ها و در نظر گرفتن شرایط و منابع تدوین شده است، زمان مناسب برای احداث خزانه برنج را هفدهم فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه عنوان و بیان کرد: زمان مناسب برای نشاءکاری از۱۵تا ۳۱ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

محمدی از توزیع یک‌هزار و ۷۵۰ تن انواع بذرهای اصلاح شده ( متمرکز با بذرهاشمی) خبر داد و گفت: سوخت ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور تامین شده و ۹ هزار نشاءکار بیش از ۱۸۵ هزار هکتار زمین را مکانیزه کشت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته از روش جدیدی برای انتقال آب بهره گرفتیم ، گفت: پارسال برای نخستین بار در استان در وسعت بیش از ۶۰ هکتار دوبار نشاء انجام و برنج تولید شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.