رییس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۲۶۰۰ فعال اقتصادی فاقد دستگاه کارتخوان با گزارش‌های مردمی خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ اسامی بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ پزشک فاقد دستگاه کارتخوان که بر اساس گزارش‌های مردمی شناسایی شده بودند، از حیث برخورد

۵۶۰۰ پزشک بدون دستگاه کارتخوان شناسایی شد/ انتشار فهرست ۲۰۰ شرکت کاغذی

به گزارش قدس آنلاین، داود منظور، رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص محرومیت‌های مالیاتی پزشکان فاقد دستگاه کارت‌خوان، اضافه کرد: این گروه از پزشکان از تسهیلات مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده(۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم محروم می‌شوند.

وی به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی گسترده فرارهای مالیاتی و ارسال اطلاعات بیش از دو هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی صنفی که بر اساس گزارش‌های مردمی فاقد دستگاه کارتخوان هستند به ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط برای رسیدگی‌های مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته و در راستای تشویق مردم به ثبت گزارش تخلفات مالیاتی در سامانه سوت‌زنی سازمان و به منظور تقدیر از گزارشگران مردمی(سوت‌زنان)، هدایایی نقدی پرداخت شده است.

رییس سازمان امور مالیاتی به بروزرسانی فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی اشاره و تاکید کرد: فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی از سوی سازمان مالیاتی در تارنمای این سازمان به نشانی evat.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.

منظور اعلام کرد: با توجه به تهیه و ابلاغ دستورالعمل شناسایی و مقابله با شرکت‌های مشکوک به معاملات صوری در سال گذشته، فهرست بیش از ۲۰۰ شرکت کاغذی شناسایی شده جدید در تارنمای سازمان منتشر شده است.

گفتنی است؛ بر اساس این گزارش، طبق این فهرست تاکنون بیش از هفت هزار شخص حقیقی و حقوقی مشکوک به انجام معاملات صوری که اعتبارهای صادره از سوی آنها مورد قبول ادارات امور مالیاتی نیست توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی و در تارنمای مذکور اطلاع‌رسانی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.