۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 861766

یک مقام مسئول در باشگاه استقلال با تشریح اقداماتی که برای انتقال ۲۳۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا پرتغال صورت گرفته بود، تکلیف ۱۴۰ هزار یوروی جنجالی را مشخص کرد.

تکلیف ۱۴۰ هزار یورو استقلال مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین یکی از مواردی که از سوی حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی به عنوان اتهام مالی به علی فتح الله زاده وارد کرد، «گمشدن» ۱۴۰ هزار یورو از مبلغ انتقال به حساب باشگاه سانتاکلارا بابت قرارداد محمد محبی بود.

قربان زاده در مناظره ای که با علی فتح الله زاده داشت تاکید کرد که این پول در باشگاه استقلال گم شده است اما مدیرعامل آبی پوشان حرف او را تکذیب و تاکید کرد که این مبلغ در یکی از صرافی ها مانده و گم نشده است.

معاون اداری و پشتیبانی باشگاه استقلال با ارسال مدارک رد و بدل شدن ۲۳۰ هزار یورو بین باشگاه استقلال و سانتاکلارا در این مورد شفاف سازی کرد و گفت: تمام اسناد و مدارک این انتقال موجود است و حرف آقای قربان زاده درست نیست و فقط یک اتهام است.

مرتضی موسوی زنوز  در این مورد گفت: آبان ماه سال گذشته بنده به نمایندگی از باشگاه مبلغ ۲۳۰ هزار یورو را به صرافی پیام الهی که با یک صرافی در ترکیه کار می کرد دادم تا به باشگاه سانتاکلارا منتقل شود.

وی ادامه داد: این صرافی هم مبلغ مورد نظر را در چهار رقم ۵۰، ۵۵، ۶۰ و ۶۵ هزار یورویی انتقال داد اما هر چهار رقم برگشت خورد. با پیگیری های صورت گرفته مجددا این رقم در سه بخش ۳۰ هزار یورویی و دو بخش ۷۰ هزار یورویی منتقل شد که براساس اسناد و مدارک موجود مبلغ ۹۰ هزار یورو به حساب باشگاه نشست و ۱۴۰ هزار باقی مانده در حساب باشگاه قرار نگرفت و برگشت خورد.

این مقام مسئول در باشگاه استقلال ادامه داد: باشگاه سانتاکلارا در نامه ای به باشگاه استقلال دریافت مبلغ ۹۰ هزار یورو را تایید و تاکید کرد که مبلغ ۱۴۰ هزار یورو در بانک میانی باقی مانده است. بانک مبدا در ترکیه بود و بانک میانی در بلژیک و بانک مقصد هم مربوط به باشگاه سانتاکلارا بود.

موسوی زنوز افزود: بعد از این اتفاق از طریق صرافی وکیل گرفته شد تا مبلغ باقی مانده برگشت داده شود اما با وجود این که قول داده بودند که این مبلغ تا پایان سال گذشته آزاد شود، بازهم پول در بانک میانی باقی ماند. به همین خاطر وکیل جدیدی استخدام شده است تا این پول بلوکه شده آزاد شود.

معاون اداری و پشتیبانی باشگاه استقلال به حضور قربان زاده در مناظره تلویزیونی با فتح الله زاده هم اشاره کرد و گفت: همانطور که یک کشتی گیر که مدال طلای جهان و المپیک را دارد نمی تواند در فوتبال هم گلزن خوبی باشد، یک مدیر غیرفوتبالی هم نمی تواند در اداره یک باشگاه موفق باشد. مگر آقای قربان زاده از فوتبال سر درمی آورد که در مورد اداره باشگاه فوتبال نظر می دهد.

وی افزود: آقای قربان زاده اگر ادعای مدیریت دارد یک روز بیاید باشگاه بنشیند ببیند می تواند فوتبال را با شرایط فعلی و تحریم های موجود و سایر موانع اداره کند یا نه. ایشان اگر می خواست در مورد باشگاه استقلال شفاف سازی کند چرا در زمان مدیریت آقای آجورلو این کار را نکرد.

موسوی زنوز ادامه داد: همان زمان آقای قربان زاده می دانست که از پول فروش سهام باشگاه استقلال برداشت می شود. چرا همان زمان واکنشی نشان داد و گزارشش را به وزارت ورزش ارائه نکرد؟ چرا باوجود آگاهی که از این موضوع داشت برخوردی با مدیران باشگاه نداشت؟

این مقام مسئول در باشگاه استقلال با تاکید بر این که سازمان خصوصی سازی به دنبال منافع خودش از پیگیری خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس است گفت: کاری که سازمان خصوصی سازی کرده نه یک اشتباه بلکه یک اقدام عمدی و آگاهانه بود چرا که می توانست از این راه درآمد خوبی داشته باشد. در غیر این صورت چرا در سالهای گذشته نتوانست این دو باشگاه را خصوصی کند.

وی ادامه داد: آقای قربان زاده چون با آقای فتح الله زاده مشکل دارد این برنامه ریزی را کرده که چنین برخوردها و رفتارهایی با باشگاه استقلال داشته باشد. در غیر این صورت چرا تا به حال صدایش در نمی آمد و آن زمان که پول بورس برداشت می شد، انتقاد نمی کرد!

مرتضی موسوی زنوز در بخش پایانی گفتگویش گفت: ایشان در آن برنامه از آقای فتح الله زاده خواستند که سه جز مدیریت مالی یک شرکت را نام ببرد در حالی که این موضوع شامل پنج جز می شود نه سه جز. ارکان صورت های مالی شامل سود و زیان، سود و زیان جامع، صورت وضعیت مالی، صورت تغییرات مالکانه و صورت جریان های نقدی می شود.

این مقام مسئول در باشگاه استقلال ادامه داد: در آن برنامه شیطنت های دیگری هم صورت گرفت که فعلا در موردش صحبت نمی کنیم اما مردم دیدند که سمت و سوی مصاحبه به کدام طرف رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.