استاندار خراسان رضوی گفت: صدور مجوز برای فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در خراسان رضوی آغاز شده است تا صاحبان صنایع بزرگ در کنار صنایع خرد و متوسط بتوانند چرخ اقتصاد را به طور کامل به گردش درآورند.

صدور مجوز برای فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در خراسان رضوی آغاز شده است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی اظهار کرد: امسال هم منابع بانکی استان مبتنی بر نیازهای اقتصادی و با اهداف معین و در مسیر درست قرار خواهد گرفت که نیازمند همراهی بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال در قالب قرارگاه اقتصادی استان تامین سرمایه از محل منابع بانکی به میزان ۶۲ هزار میلیارد تومان در استان برنامه ریزی شده بود که خوشبختانه ۷۰ هزار میلیارد تومان و بیشتر از هدف‌گذاری مزبور محقق شد.

وی با قدردانی از فعالان اقتصادی که با همه مشکلات و گرفتاریهای اقتصادی به تولید و صادرات خود ادامه داده اند گفت: این نوع فعالیت در شرایط دشوار اقتصادی بسیار ارزشمند است و ما نیز طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در واگذاری امور به بخش خصوصی بسیار جدی هستیم و این موضوع را یکی از ارکان جدی در تحول اقتصادی می دانیم.

نظری اظهار کرد: برخی از مشکلات اقتصادی بخش خصوصی استان مربوط به حوزه ملی می شود که مدیران استانی فقط می توانند این مشکلات را به مراکز تصمیم گیر در سطح کشور منعکس کنند اما مشارکت بخش خصوصی در تدابیر و تصمیمات و ارایه راهکارها برای برون رفت از مشکلات بسیار حایز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی افزود: همه مشکلات و گرفتاریهای استان را می توان با تکیه بر هسته های مردمی در جهت ارتقابخشی و رونق دهی به حوزه اقتصاد برطرف کرد، لذا باید محور تصمیم سازی در استان به معنای واقعی کلمه شکل گیرد در این راستا باید اتاق بازرگانی و سایر تشکلهای بخش خصوصی به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی با بیان این که در خراسان رضوی ۶ حوزه مبتنی بر نگاه تحول گرا به اقتصاد استان در نظر گرفته شده است ادامه داد: در این راستا پنج محور سرمایه ای در قالب قرارگاه اقتصادی استان تعریف شده که شامل ظرفیتها و منابع دولتی، منابع بانکی، سرمایه گذاری خارجی، سرمایه های خرد و سرمایه مردمی می شود.

نظری گفت: یکی از محورهای تحول گرا در خراسان رضوی حوزه صادرات و ترانزیت است که در این راستا باید طرحهای تحولی تعریف و مشخص شود که یکی از آنها مبادی مرزی و زیرساختهای گمرکی و حمل و نقل است که در این زمینه اعتقاد جدی به ورود بخش خصوصی به این حوزه داریم.

استاندار خراسان رضوی مهمترین علت پایین بودن سرانه درآمدی در استان نسبت به کل کشور را کمبود صنایع بزرگ و عمده برشمرد و افزود: در این راستا صدور مجوز برای فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در استان آغاز شده است تا صاحبان صنایع بزرگ در کنار صنایع خرد و متوسط بتوانند چرخ اقتصاد را به طور کامل به گردش درآورند.

وی با بیان این که سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوی طی سال گذشته ۳.۵ برابر شده است افزود: اعتقاد داریم که باید به معنای واقعی کلمه بخش خصوصی را وارد عمل کنیم تا طرحها و راهکارهای حل مسایل از درون و مبتنی بر تفکر و اندیشه بخش خصوصی خلق و دسته بندی شود.

نظری اضافه کرد: خراسان رضوی سرشار از ظرفیتهای صنعتی، معدنی و کشاورزی است که امکان زیادی را برای انجام فعالیتهای اقتصادی مختلف فراهم می کند لذا آماده پذیرش بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در همه این بخشها هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.