نظری گفت: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های اقامتی شهر مشهد در حدود ۱۳۰ هزار تخت شبانه است و این رقم باید به حدود یک میلیون تخت برسد و حال آنکه، همه زائران نیز نمی توانند در نزدیکی حرم مطهراقامت کنند ولی باید زیرساخت‌های حمل و نقل به گونه‌ای باشد که از دورترین محل اقامت فرد بتواند ظرف ۱۵ دقیقه خود را به حرم مطهر رضوی برساند.

استاندار خراسان رضوی: تمام ظرفیت‌های اقامتی شهر مشهد در حدود ۱۳۰ هزار تخت شبانه است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یعقوبعلی نظری عصر یکشنبه و در نشست با انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شهر مشهد در تلاقی دالان ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب کشور است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان دارای ظرفیت های بسیاری دیگری در حوزه معدن، انرژی، کشاورزی و صنایع است که با کمک بخش خصوصی می توان از آنها به صورت مناسب تری استفاده کرد.

وی ادامه داد: لازم است تشکیلات مردمی و بخش خصوصی کارآمدتر شوند و بر همین اساس قرارگاه مردمی تشکیل شده تا با ساماندهی مناسب برای حل مشکلات اقدام شود و تعارض ها به کمترین حد خود برسد؛ ما همچون خودرویی در حال حرکت هستیم که مرتب نیاز به هدایت دارد و باید بلافاصله تصمیم گیری و اجرا شود.

نظری بیان کرد: هیچ کم کاری از دستگاه های استان پذیرفته نیست و این در حالی است که مدیران در حال تلاش برای انجام وظیفه و حل مشکلات به صورت جهشی هستند؛ از سوی دیگر مشکلات اساسی که در استان وجود دارد با استعدادهای درون استان قابل حل است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: باید خود را در یک سنگر احساس کنیم تا بتوانیم مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنیم و اگر خود را در سنگرهای مختلف و روبه‌روی هم ببینیم، امکان حل مشکلات وجود نخواهد داشت زیرا هر یک از ما از زاویه نگاه خود به موضوع و مشکلات می نگریم و به مفاهمه دست پیدا نخواهیم کرد.

وی گفت: نگاه ها نباید بر اساس ذهنیات شکل گیرد و برای به فعل رسیدن باید واقع بینانه مورد توجه قرار گیرد؛ از سوی دیگر، مشکلات تمام شدنی نیست و همانگونه که مشکلات در گذشته هم بود در حال حاضر و آینده هم هست و نبود مشکل یک توهم است که موجب توقف ما خواهد شد.

نظری افزود: برای حل مشکلات باید آن را مکرر و مستمر رصد کرد، سپس آنها را دسته بندی و اولویت بندی کرد و به دنبال راهکار بود و در نهایت با توجه به استعدادهای، شروع به تقسیم بندی وظایف کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شکل گیری اعتماد بین بخش دولتی و خصوصی بسیار مهم است و اینکه باور کنیم که در یک جبهه واحد به معنای انسجام در کار قرار داریم زیرا وقتی شرایط بحرانی است، باید همه جوانب را مورد نظر قرار داد و با این روش می توانیم جریان اقتصادی استان را هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: نگاه راهبردی استان در قالب قرارگاه های تخصصی، مشخص شده است و ۹۰ درصد مشکلات خرد و کلان استان را می دانیم و مهم انتخاب راه حل ها و اقدامات برای حل آن است و گاهی باید زاویه نگاه را تغییر داد تا راه بهتری پیدا شود و حضور بخش خصوصی برای انتخاب برخی از راهکارها نیز لازم به نظر می‌رسد.

نظری گفت: بنا بر گزارش ها و آمارهای موجود، صنایع غذای استان با ۳۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت است و با نگاه به بهره وری باید این مقدار افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در بخش های اقتصادی استان افزود: شما می توانید سایر صنایع استان را هم مورد توجه خود قرار دهند و این در حالی است که شاهد حضور سرمایه گذاران از خارج استان برای مشارکت در بخش های مختلفی همچون معدن، انرژی و یا فولاد هستیم.

وی بیان کرد: از سوی دیگر سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر در استان حضور دارند و امیدواریم این رقم به ۵۰ میلیون زائر در سال برسد، به همین دلیل نیاز به ایجاد زیرساخت‌های وجود دارد. در حال حاضر روزانه ۲۰۰ پرواز رفت و برگشت از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد استفاده می کنند و با ایجاد شهر فرودگاهی مشهد، این رقم به بیش از ۵۰۰ پرواز روزانه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.