معاون سازمان انرژی اتمی گفت: برای توسعه صنعت هسته‌ای در راستای تامین منافع ملی با هیج کشوری سرشوخی و ملاحظه‌ای نداریم و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

معاون سازمان انرژی اتمی: برای توسعه صنعت هسته‌ای با هیچ کشوری شوخی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، "سید پژمان شیرمردی" در جمع نمازگزاران جمعه شهر یزد افزود: مردم ایران لایق بهترین فناوری‌های هسته‌ای برای زندگی بهتر هستند و تلاش خود را برای تحقق آن ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: با همه جنجال آفرینی‌های دشمنان همچنان مصمم هستیم در صنعت هسته‌ای با اقتدار گام‌های بلندتری برای توسعه و رسیدن به اهداف و خدمت به مردم و کشور برداریم.

این مسئول اظهار کرد: موضوع هسته‌ای در کشور ما یک مسله فنی و حق مسلم ماست، هرچند نظام سلطه به دنبال جلوگیری آن است و در ۲۰ سال گذشته ما را تحت فشار قرار داده است.

شیرمردی بیان کرد: آنها می‌خواهند و بارها تلاش کردند با تهدید، تحریم و زور جلو موتور شتاب دهنده هسته‌ای ایران را گرفته و متوقف کنند ولی ایران امروز صاحب فناوری آن است.

امروز به برکت همین فناوری نوین هسته‌ای در ایران ۵۰۰ رادیو دارو تولید می‌شود که نقش مهمی در کمک به سلامت بیماران در بخش‌های مختلف داردوی تاکید کرد: دلیل مخالفت اصلی دشمنان این است که ما در این فناوری با تکیه از توان و نیروهای بومی به آن رسیدیم و بدست جوانان و دانشمندان خودمان دارای صنعت هسته‌ای شدیم.

معاون سازمان انرژی هسته‌ای ابراز داشت: علت دیگر مخالفت دشمنان با فناوری هسته‌ای ما این است که می‌ترسند این صنعت الگویی برای سایر صنایع شود و همچنین از اینکه دیگر کشورها از ما الگو بگیرند واهمه دارند.

شیرمردی بیان کرد: صنعت هسته‌ای و این فناوری مهم، اقتدارآفرین و اقتدارزاست برای کشور و یکی از مولفه‌های اصلی قدرت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی گفت: صنعت هسته‌ای، پیشران سایر صنایع کشور و نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد، بنابراین دشمنان چشم دیدن قدرت و عظمت ملت و کشور ما را ندارند.

این مسئول بیان کرد: دشمنان در عمل به نوع الگو شدن صنعت هسته‌ای ما به شدت مخالف هستند و امروز در استان یزد از ۱۲ شهرستان پنج شهرستان آن در این حوزه در فناوری هسته‌ای فعال است.

شیرمردی گفت: حوزه سلامت، امنیت غذایی و کشاورزی، محیط‌زیست و بخش صنعت از بخش‌های مهمی است که امروز فناوری هسته‌ای در آن نقش آفرین، موثر و نیاز کشور است؛ امروز به برکت همین فناوری نوین هسته‌ای در ایران ۵۰۰ رادیو دارو تولید می‌شود و نقش مهمی در کمک به سلامت بیماران در بخش‌های مختلف دارد.

وی افزود: ایران امروز جزو ۱۳ کشور دارای چرخه سوخت هسته‌ای است که از این نعمت در بخش‌های مختلف استفاده می‌کند و این راه در راستای تامین منافع ملی به کار خود ادامه می‌دهیم.

شیرمردی بیان کرد: طبق سند راهبردی در برنامه ۲۰ ساله کشور به دنبال ایجاد نیروگاه‌های مختلف برق هسته‌ای هستیم که یک موضوع مهم و برای ایران ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.