آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه ای  اعلام کردند آزمایش های مکرر موشک های بالستیک کره شمالی و همچنین لفاظی های تشدید کننده و بی ثبات کننده آن در رابطه با استفاده از سلاح های هسته ای را به شدت محکوم می کنیم.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن آزمایش های مکرر کره شمالی را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: ما خود را متعهد به تقویت همکاری های امنیتی جهت مقابله با تهدید کره شمالی برای امنیت منطقه ای و جهانی می دانیم. آمریکا مجدداً تأکید می کند که تعهدات واشنگتن برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن قاطع است.

این سه کشور افزودند: ما از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات خود تحت تمام قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند باشد و از همه کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم تا قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با کره شمالی را به طور کامل اجرا کنند.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تصریح کردند: ما با نگرانی تکرار می‌کنیم که کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی در خارج از این کشور با جعل هویت‌ و ملیت‌، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را دور می زنند و برای دولت کره شمالی جهت پیشبرد برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی آن, درآمد کسب می کنند.

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: طبق گزارش هیات کارشناسان سازمان ملل، کره شمالی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از طریق ابزارهای سایبری تلاش کرده است تا ۲ میلیارد دلار سرقت کند. بر اساس برآوردهای شرکت های خصوصی، کره شمالی تنها در سال ۲۰۲۲ تا ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده است.

این سه کشور اعلام کردند: ما از نقض حقوق بشر در کره شمالی ابراز تاسف می کنیم و بر اهمیت تقویت همکاری جهت بهبود وضعیت حقوق بشر در کره شمالی تاکید می کنیم.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تصریح کردند: ما مجدداً تأیید می‌کنیم که مسیر گفتگو همچنان باز است و از کره شمالی می‌خواهیم به جای اقدامات غیرقانونی، تحریک‌آمیز و تشدیدکننده، به مذاکرات بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.