در نخستین جلسه علنی شورای رشت در سال ۱۴۰۲ محسن سماکچی به عنوان عضو جدید شورای رشت و جایگزین مهدی نوری هریس معرفی و رسما فعالیتش را به عنوان یکی از منتخبین مردم رشت در شورا آغاز کرد.

عضو جدید شورای شهر رشت معارفه شد/ تصویب طرح ساماندهی واگذاری منافع املاک شهرداری رشت

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در نخستین جلسه علنی شورای ششم رشت در سال ۱۴۰۲ در ساختمان جلسات شورا با قدر دانی از حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی ما بین مردم و مسؤولین به خدمتگزاران مردم در تمامی حوزه‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر یاری می‌رسانند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با تبریک مجدد فرا رسیدن فصل بهار و تقارن آن با ماه میهمانی خدا ماه رمضان است، افزود: ااین بهار با ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) به بهاری جاودانه تبدیل شود. 

نقش عنوان شهر خلاق خوراک در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: تحقق این عنوان فقط بر عهده دولتمردان نیست و همه ما موظفیم در حد توانمان برای رفع مشکلات تلاش کنیم و یقینا ظرفیت‌های شهر رشت به منظور رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال بسیار فراوان است که از آن جمله می‌توانیم به عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد که یقینا می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و متعاقب آن گسترش اشتغال و رونق اقتصادی ایفا کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با خیر مقدم به محسن سماکچی به عنوان عضو جدید شورای رشت افزود: برای عضو جدید شورا آرزوی موفقیت داریم. 

احداث سرویس‌های بهداشتی در شهر رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قدر دانی از تلاش‌های یکساله مجموعه شهرداری رشت اظهار کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی از جمله نیازهای شهر است و متاسفانه بودجه‌ای که در سال گذشته به این موضوع اختصاص پیدا کرده بود بدون نتیجه باقی ماند. 

حسن کریمی کرنق به وضعیت پسماند رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ‌سازی پیرامون تفکیک زباله از مبدا به خوبی اقدام نمی‌شود و از سازمان پسماند شهرداری رشت تقاضا دارم که با دقت بیشتری نسبت به مبحث تفکیک زباله از مبدا اقدام کند. 

انجام مراسم تحلیف عضو جدید شورای رشت

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از اتمام صحبت‌های کریمی کرنق به انجام مراسم تحلیف عضو جدید شورای رشت اشاره کرد و گفت: به استناد نامه ارسالی از سوی فرمانداری رشت از محسن سماکچی عضو علی البدل شورا به منظور حضور در جلسه امروز صحن شورا دعوت به عمل آمده است و پس از قرائت سوگند نامه وی همچون دیگر اعضای شورا و با همان اختیارات به فعالیت می‌پردازد. 

پس از اتمام سخنان رئیس شورای شهر رشت، محسن سماکچی با قرائت سوگند نامه به عنوان عضو جدید شورای رشت رسما فعالیتش را آغاز کرد. 

جلوگیری از تضییع بیت المال توسط شورا

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با قرائت طرحی مبنی بر ساماندهی واگذاری منافع املاک شهرداری رشت بیان کرد: این طرح به امضای یازده عضو شورای رشت رسیده و با بررسی برخی از مباحث متوجه شدم که بسیاری از املاک متعلق به شهرداری رشت که از محل بیت المال خریداری شده، سالهاست که بدون قید زمان در اختیار برخی از افراد و دستگاه‌ها قرار دارد و با توجه به نقش نظارتی شورا و وظایفی که پیرامون حفظ و حراست از بیت المال شهر دارد، این طرح ارائه شد تا از تضییع بیت المال جلوگیری شود. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه برخی از املاک متعلق به شهرداری رشت بدون مجوز شورا سالهاست که در اختیار برخی از دستگاه‌ها و یا گروه‌ها قرار دارد، افزود: بر اساس این طرح مقرر می‌شود که قرار دادهای این چنینی لغو شود و تمامی واگذاری‌ها مجددا بررسی و با در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر و شهروندان و قید زمان مشخص انجام شود و ان شاا بتوانیم با حفظ و حراست از بیت المال امانتداران خوبی برای مردم باشیم. 

پس از مباحثی که پیرامون مهدی نوری هریس عضو شورای ششم رشت مطرح شد، با نامه ارسالی از سوی فرمانداری رشت به شورا، مقرر شد تا اعلام رای نهایی پیرامون وضعیت نوری عضو شورای رشت، محسن سماکچی عضو علی البدل شورا به عنوان عضو جایگزین به فعالیت بپردازد و در نخستین جلسه علنی شورای رشت در سال ۱۴۰۲ مراسم تحلیف وی به عنوان عضو جایگزین برگزار شد. 

عضو جدید شورای شهر رشت معارفه شد/ تصویب طرح ساماندهی واگذاری منافع املاک شهرداری رشت

جلوگیری از تضییع بیت المال توسط شورا

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با قرائت طرحی مبنی بر ساماندهی واگذاری منافع املاک شهرداری رشت بیان کرد: این طرح به امضای یازده عضو شورای رشت رسیده است و با بررسی برخی از مباحث متوجه شدم که بسیاری از املاک متعلق به شهرداری رشت که از محل بیت المال خریداری شده، سالهاست که بدون قید زمان در اختیار برخی از افراد و دستگاه‌ها قرار دارد و با توجه به نقش نظارتی شورا و وظایفی که پیرامون حفظ و حراست از بیت المال شهر دارد، این طرح ارائه شد تا از تضییع بیت المال جلوگیری شود. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه برخی از املاک متعلق به شهرداری رشت بدون مجوز شورا سالهاست که در اختیار برخی از دستگاه‌ها و یا گروه‌ها قرار دارد، افزود: بر اساس این طرح مقرر می‌شود که قرار دادهای این چنینی لغو شود و تمامی واگذاری‌ها مجددا بررسی و با در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر و شهروندان و قید زمان مشخص انجام شود و ان شاا بتوانیم با حفظ و حراست از بیت المال امانتداران خوبی برای مردم باشیم. 

عضویت سماکچی در کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه باید پیرامون عضویت مهدی نوری هریس در کمیسیون‌های شورای رشت نیز تصمیم گیری شود، اظهار کرد: عضویت در کمیسیون عمران، بهداشت و محیط زیست و ترافیک شورای رشت و سازمان‌های تابعه را به رای می‌گذارم تا در این باره نیز تصمیم گیری شود. 

با اعلام آمادگی محسن سماکچی و موافقت اعضای شورای رشت، محسن سماکچی به عضویت کمیسیون‌های عمران، ترافیک و بهداشت و محیط زیست شورای رشت درآمد. 

هادی رمضانی عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت شد

با توجه به اینکه مهدی نوری هریس عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت بود، عضویت سماکچی در این کمیسیون نیز مطرح شد و محسن سماکچی عضو جدید شورای رشت اعلام کرد که تمایلی به عضویت در کمیسیون ماده صد ندارد و این موضوع توسط رئیس شورا به رای گذاشته شد و با اعلام کاندیداتوری هادی رمضانی برای عضویت در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت و با موافقت اعضای شورا، هادی رمضانی جایگزین مهدی نوری هریس در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت شد. 

با کسی تعارف ندارم

عضو جدید شورای رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه امیدوارم خداوند به همه ما عزت و آبرو دهد، اظهار کرد: امیدوارم شاهد مودت و دوستی در شورا باشیم و شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری رشت باید تمام تلاشش را برای رفع مشکلات به کار بگیرد. 

محسن سماکچی با بیان اینکه مدیری که عملکرد قابل دفاعی ندارد باید برای پاسخگویی حضور پیدا کند، افزود: با کسی تعارف ندارم و حتی اگر نزدیکان بنده نیز باشند در صورتی که توانایی ندارند باید برکنار شوند و باید در عملکردمان جهادی باشیم. 

انتقاد از عملکرد معاونت عمرانی شهرداری رشت

عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه معاونت عمرانی شهرداری رشت تعطیل است، اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت شورای ششم بارها پیرامون احداث سرویس‌های بهداشتی عمومی در برخی از نقاط رشت تاکید شد، اما متاسفانه تا کنون در این باره اقدامی نشده است. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه قرار بود طی مدت زمان ۲ ماهه سرویس‌های بهداشتی در شهر احداث شود، افزود: ملک مربوط به احداث سرویس‌های بهداشتی خریداری شده است و با توجه به اینکه در فصل تابستان نیز پذیرای گردشگران فراوانی هستیم انتظار داریم هر چه سریعتر این اقدام انجام شود. 

با موافقت اعضای شورای رشت، جلسات علنی شورای رشت تا پایان خرداد ماه سال جاری صبح‌ها برگزار می‌شود. 

پس از اتمام جلسه علنی امروز شورای رشت، موضوع انتخاب رئیس کمیسیون عمران شورای رشت که تا پیش از این بر عهده مهدی نوری هریس بود با حضور اعضای کمیسیون عمران شورا به رای گذاشته شد. 

با موافقت اعضای کمیسیون عمران، محسن سماکچی به عنوان ریاست کمیسیون عمران شورای رشت انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.