شورای مسلمانان بریتانیا که افزون بر ۵۰۰ مسجد و مرکز اسلامی را زیر پوشش دارد، با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت و تجاوزگری مجدد صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

بزرگترین نهاد اسلامی انگلیس هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای این نهاد اسلامی منتشر شد آمده است: در ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای اشغالگر (رژیم) اسرائیل به نمازگزاران در مسجد الاقصی، بمباران شدید مردم غزه و تداوم خشونت ناشی از اشغال سرزمین های فلسطینی بودیم.

شورای مسلمانان بریتانیا تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می خواهیم که در راستای پایان دادن به اشغال فلسطین، حمایت از حقوق و امنیت مردم این کشور و پایان دادن به خشونت و تجاوز بی دلیل، اقدام کند.

این نهاد انگلیسی افزود: ما برای خانواده های کسانی که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند دعا و همبستگی خود را با همه کسانی که به دنبال آینده‌ای صلح آمیز و عادلانه برای همه هستند، اعم از مسیحیان، یهودیان و مسلمانان اعلام می‌کنیم.

دیروز هم صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس در محکومیت حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی، در لندن دست به تظاهرات زده و فریاد «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گذشته با یورش به مسجد القبلی در صحن مسجدالاقصی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد حمله ور شدند و ۱۰۰ نفر از آنها را زخمی و دستکم ۴۰۰ نفر دیگر را بازداشت کردند. این نظامیان تلاش کردند که اعتکاف کنندگان را از مسجد القبلی بیرون کنند.

آنها همچنین به بهانه عید پسح یهودی محدودیت هایی را برای مسلمانان در مسجد الاقصی ایجاد کردند و همزمان از یورش شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر حمایت کردند.

شهرک نشینان تندرو صهیونیست فراخوان دادند که برای قربانی کردن حیوانات به مسجد الاقصی یورش خواهند برد که با هشدار ملت فلسطین و نیروهای مقاومت درباره هرگونه هتک حرمت و تعرض به این مسجد روبرو شد. گروه های مقاومت با شلیک موشک به شهرک های صهیونیست نشین تاکید کردند که مسجد الاقصی خط قرمز آنها است و اجازه هرگونه تعرض به آن را نمی دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل به محل هایی در نوار غزه حمله هوایی کرد که با انتقاد ایتامار بن گویر وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روبرو شد و او گفت که ارتش به جای حمله به رهبران مقاومت، محل های خالی از سکنه و فضای باز را هدف قرار داده است و باید جلسه کابینه تشکیل و سیاست ترور در نوار غزه اجرا شود.

در پاسخ به این حملات علیه نوار غزه، گروه های مقاومت فلسطین در قالب «وحدت میدان های نبرد» بار دیگر شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

همچنین در همبستگی با فلسطینی ها، چندین فروند موشک نیز از خاک لبنان به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز سپس به مناطقی در نوار غزه و جنوب لبنان حمله هوایی و توپخانه ای و موشکی انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.