۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 862778

سرویس بهداشت ملی انگلیس اعلام کرد، یک اعتصاب چهار روزه توسط ده‌ها هزار پزشک در انگلستان در روزهای آتی می‌تواند به تعویق ۲۵ هزار وقت ملاقات درمانی منجر شود.

اعتصاب دوباره پزشکان در انگلستان

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دکتر "لیلا مک‌کی" مدیر سیاستگذاری در کنفدراسیون سرویس بهداشت ملی انگلیس گفت، تاثیر این اعتصاب چهار روزه بزرگتر ار آن اعتصاب سه روزه ماه گذشته میلادی توسط پزشکان است که در آن، ۱۷۵ هزار وقت ملاقات و روندهای درمانی به تعویق افتاد.

وی افزود: تاثیر این اعتصاب چهار روزه بسیار چشمگیرتر است، چون بر امنیت بیماران اثر می‌گذارد و برای هر مقام ارشد بهداشت و درمانی در کشور نیز نگرانی جدی است.

اخیرا، کارمندان اداره پاسپورت نیز دست به اعتصاب پنج هفته‌ای زده و افسران امنیتی فرودگاه هیترو لندن نیز برای ۱۰ روز دست از کار کشیدند. اعتصاب‌ها توسط رانندگان اتوبوس و قطار، کارمندان اداره پست، رانندگان آمبولانس‌ها و پرستاران نیز باعث ایجاد نگرانی در میان انگلیسی‌ها شده است.

آموزگاران نیز که اخیرا بابت رد افزایش دستمزدهایشان ناراحت هستند، قرار است۲۷ آوریل و دوم مه سال جاری میلادی دست به اعتصاب بزنند که این مساله باعث نگرانی والدین و دانش آموزان شده است.

انجمن پزشکی انگلیس گفته که پزشکان در ۱۵ سال گذشته بیش از ۲۶ درصد دستمزد خود را از دست داده‌اند. این اتحادیه می‌گوید، اعتصاب‌ها را می‌توان برگزار نکرد اگر که دولت پیشنهاد قابل قبولی ارائه کند.

وزارت بهداشت و درمان اجماعی انگلیس تاکید کرده که این اعتصاب‌ها باید پیش از برگزاری مذاکرات متوقف شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.