رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان گفت: اسرائیل از طرف لبنان، سوریه و خود حماس در محاصره است و هیچ زمانی اسرائیل و صهیونیست‌ها به اندازه امروز ضعیف نبوده و جریان مقاومت، مردم فلسطین و منطقه هیچ زمانی به اندازه امروز قوی نبوده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان: اسرائیل هیچوقت به اندازه امروز ضعیف نبوده است/ اعلام برنامه‌های روز قدس در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، حسین انجم شعاع پیش از ظهر امروز ۲۱ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علیه السلام و با بیان ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که پیرو مکتب متعالی تشیع هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، افزود: یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اسلامی ما حمایت از مظلوم به ویژه مسلمانان مظلوم است و یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت از مسلمانان مظلوم و مستضعفان جهان به ویژه مردم فلسطین است که حتی قبل از انقلاب یکی از اهداف مسلمانان ایران، امام خمینی(ره) و علمای بزرگ از جمله شهیدان مطهری و بهشتی از آرمان و مردم فلسطین حمایت می‌کردند.

انجم شعاع تصریح کرد: مسجدالاقصی یک مکان مقدس برای همه مسلمانان است، زیرا قبله اول آنها و محل عروج پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به معراج است و اهمیت زیادی برای مسلمانان دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، امام راحل برای اینکه آرمان فلسطین را برجسته و تقویت نموده و حمایت و پشتیبانی به صورت جدی باشد، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند که حکایت از تدبیر و دوراندیشی امام داشت و هم ایشان می‌خواستند همه مسلمانان و کشورهای اسلامی را برای حمایت از این آرمان بسیج کنند و قدس و فلسطین به عنوان محور وحدت جهان اسلام باشد.

وی افزود: از سال ۱۹۴۸ که بیش از ۷۰ سال از اشغال فلسطین می گذرد، صهیونیست‌ها ظلم ها و جنایت‌های بیشماری علیه مردم این سرزمین مرتکب شدند و تعداد زیادی از مردم فلسطین شهید و آواره شده یا تحت محاصره هستند و هیچ اختیاری برای تعیین سرنوشت خودشان ندارند.

انجم شعاع با بیان اینکه همه جنایت ها و ظلم ها در حق مردم فلسطین با حمایت امریکا، اروپا و کشورهای غربی صورت می‌گیرد در حالی که این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، گفت: حمایت امریکا و غرب از اسرائیل برای این است که اینها می‌خواهند در قلب جهان اسلام که فلسطین است، حضور داشته و از طرفی با این حضور بین کشورهای مسلمان اختلاف ایجاد کنند و می بینیم هیچ منطقه‌ای مانند غرب آسیا همواره درگیر جنگ و برادرکشی نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اسرائیل هر کاری در جهت اختلاف و درگیری بین مسلمانان انجام می‌دهد، اظهار کرد: داعش را به وجود آوردند تا علیه کشورهای اسلامی فعالیت کند که این گروه سوریه و عراق را ویران و تعداد زیادی مسلمان را در این کشورها کشتند و اگر سردارشهید حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را تشکیل نمی داد، اکنون داعش در کل منطقه و بسیاری از کشورها حاکم بود. داعش را اسرائیل و امریکا ایجاد کردند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: بزرگ ترین حامی مردم فلسطین، جمهوری اسلامی بوده و امام راحل و رهبر معظم انقلاب تاکنون هر حمایتی توانسته، انجام داده‌اند و اکنون اسرائیل از طرف لبنان، سوریه و خود حماس در محاصره است و هیچ زمانی اسرائیل و صهیونیست‌ها به اندازه امروز ضعیف نبوده و جریان مقاومت، مردم فلسطین و منطقه هیچ زمانی به اندازه امروز قوی نبوده است.

انجم شعاع ادامه داد: همین مسئله کمک می‌کند به اینکه شکست اسرائیل و نابودی این رژیم روز به روز شدت بگیرد و شاهد وضعیت سرزمین های اشغالی هستیم؛ از سوی دیگر اتفاقانی در منطقه و اتحاد کشورهای اسلامی صورت می گیرد، بهبود روابط ایران و عربستان و تسری به کشورهای منطقه هر روز اسرائیل را به شکست و نابودی نزدیک می‌کند لذا روز قدس امسال با توجه به شرایط منطقه از اهمیت بیشتری برخوردار است و برگزاری پررنگ تر روز قدس کمک به تقویت جبهه مقاومت و مردم فلسطین است تا انشاءالله آزادی قدس و فلسطین زودتر اتفاق بیفتد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شعار امسال روز قدس با عنوان «فلسطین، محور مقاومت جهان اسلام و قدس در آستانه آزادی» انتخاب شده، گفت: ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح استان تشکیل و برنامه ریزی برای برگزاری حماسی و باشکوه روز قدس انجام شده است.

وی اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس در شهر کرمان از ساعت ۱۰ روز ۲۵ فروردین ماه از چهارراه توحید(ارگ) آغاز خواهد شد و تا مصلای امام علی علیه السلام ادامه دارد و سخنران پایانی مراسم سردار شریف، سخنگوی سپاه و رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است.

انجم شعاع از همه مردم شهیدپرور استان کرمان برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد تا همچون گذشته حضور حماسی داشته و با حضور خود به آزادی قدس سرعت ببخشند، در ادامه بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت بود و در کمک به آزادی فلسطین خیلی کار کرد و زحمت کشید تا جبهه مقاومت تقویت شود، لذا برگزاری باشکوه روز قدس در کرمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برنامه های جانبی روز قدس در کرمان گفت: برپایی غرفه‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرای مراسم را داریم. ویژه برنامه‌ای پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه جاری با حضور "خالد قدومی" نماینده جنبش حماس در ایران ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش روشنگری روز جهانی قدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان ۲۳ فروردین ساعت ۱۶، افزود: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری مسابقات علمی فرهنگی در دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع "سردار سلیمانی، روز قدس و کودکان فلسطینی" در بین دانش آموزان و ... از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در روز قدس است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.