نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شهید صیاد شیرازی هیچگاه از مسیرش دست برنداشت و همواره برای این انقلاب سربازی کرد و مزدش را با شهادت دریافت کرد.

امام جمعه زاهدان: شهید صیاد شیرازی برای ‌انقلاب اسلامی سربازی کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهارداشت: امام علی(ع) که فرمانده بزرگ لشکر رسول خدا و آیت و نشانه خداوند بود در نامه به مالک اشتر به ابعاد مختلف کشور داری و همچنین به ارتش و نیروهای نظامی اشاره کرده است.

وی بیان کرد: هرکس در هر جایگاهی قرار دارد به مشیت و توفیق الهی است و همانگونه که امام خمینی(ره) پس از آزادی خرمشهر بیان فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" اگر چه نیروهای نظامی نقش ویژه‌ای برای حفظ و تامین امنیت مردم و تامین استقلال جامعه و نظام اسلامی ایفا کردند اما همه آنها به اذن الهی است و البته ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی نیازمند رسیدگی نیز هستند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر چه کار مردم جز با نیروهای نظامی سامان نمی‌یابد اما از طرفی ارتش و نیروهای نظامی هم نیاز به پشتیبانی مردم دارند.

وی افزود: با وجود توطئه های دشمنان که قصد ضعیف و منحل کردن نیروهای نظامی ما را داشتند و می‌خواستند عرصه را برای هجوم آماده کنند اما امام خمینی(ره) با هوشیاری کامل به میدان آمدند و تاکید کردند که ارتش و سپاه هرکدام در جایگاه خود خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به لزوم داشتن اقتدار بازدارنده در نیروهای نظامی اشاره کرد و گفت: دشمنان همچنان بر کشور ما طمع دارند. بنابراین باید نیروی نظامی قوی برای دفاع از امنیت و حفظ استقلال کشور داشته باشیم.

آیت الله محامی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال عنوان کرد: "واَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهٖ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم" اقتدار شما بازدارنده باشد تا دشمن بترسد، جرئت رویارویی با شما را نداشته و خیال خام حمله به شما را در سر نپروراند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری با رهبری حکیمانه خود انقلاب اسلامی را در موقعیتی قرار داده‌اند که دشمنان خواب و خیال حمله نظامی به ایران را ندارند اگرچه دشمن هم دست از دشمنی برنمی‌دارد و جنگ ترکیبی خود را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با استفاده از همه ابزارها برنامه‌ریزی کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نظام اسلامی ما نیازمند یک نیروی نظامی قوی و مقتدر است بخشی از این اقتدار به تجهیزات؛ بخشی به سخت افزار و بخشی به مهارت‌ها، آموزش‌ها، و آمادگی‌های رزمی است که برای مقابله با دشمن کسب می‌کنند اما بخش عمده و اصلی آن بستگی به اعتقاد، شهامت، ایثار، جانفشانی و آمادگی نیروهای رزمنده و مدافع وطن دارد زیرا همین ویژگی‌ها بود که لشکریان خدا را در زمان جنگ تحمیلی تقویت کرد و دشمن از چنین امتیازی برخوردار نبود.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: از حیث تجهیزات جنگی تمام دنیا لشکر صدام را پشتیبانی می‌کردند آن هم در موقعیتی که به تعبیر مقام معظم رهبری ما در محاصره بودیم و حتی به ما سیم خار دار هم نمی‌دادند اما دشمن به انواع و اقسام تجهیزات نظامی مسلح بود اما آنچه را نتوانستند تامین کنند مجاهدت لشکریان باایمان، باصلابت و شجاع بود که با تعهد و انگیزه ای که داشتند جانشان را تقدیم کردند و اجازه ندادند دشمن یک وجب از خاکشان را تصرف کند.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر بخواهیم همچنان استقلال و امنیت پایدار خود را حفظ کنیم باید این ویژگی ها را در نیروهای نظامی تقویت کنیم و از شهدای بزرگوار درس بگیریم زیرا ویژگی مشترک همه شهدا فهم عمیق و درک درست از اوضاع و شناختشان نسبت به دشمن، ولایت پذیری و اطاعت از فرماندهی ولی فقیه و سربازی برای اسلام، شجاعت، شهامت و انس گرفتن با قرآن و مناجات با خداوند متعال بود و با وجود این ویژگی‌هاست که می‌توانیم به درستی از کشورمان دفاع کنیم و امنیت پایدار داشته باشیم.

وی به برخی ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی در زمان بنی صدر نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بود و این برای دشمن خوشایند نبود اما این شهید از مسیرش دست برنداشت و همواره برای این انقلاب سربازی کرد و مزدش را با شهادت دریافت کرد.

آیت‌الله محامی گفت: امید داریم خداوند متعال توفیق درس گرفتن از شهدا و ادامه راهشان را به ما عنایت کند تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما ترویج پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.