فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: این شهید والامقام با تمام وجود ارتش، سپاه و بسیج را یک لشکر الهی می‌دانست چراکه معتقد بود طبق گفته امام خمینی(ره) رمز پیروزی جمهوری اسلامی و مسلمانان وحدت است.

تاکید شهید صیاد شیرازی بر وحدت به عنوان رمز پیروزی جمهوری اسلامی و مسلمانان

به گزارش قدس انلاین، امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در این مراسم که  امروز  با حضور آیت‌الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد و جمعی از مسئولان استانی، نظامی و انتظامی در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یک شخص انقلابی بود، اظهار کرد: این شهید والامقام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل پخش اعلامیه‌های سخنان امام خمینی(ره) توسط ساواک دستگیر شد.
وی با بیان اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی قبل از انقلاب در پیروز شدن انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب در تثبیت انقلاب اسلامی نقش تأثیرگذاری داشتند، گفت: این شهید معظم در دوران بعد از پیروزی انقلاب با گروهک‌های منافقین به مبارزه پرداخت و در برابر تصمیمات منافقانه بنی‌صدر، رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوای وقت کشورمان ایستادگی کرد.

شهید صیاد شیرازی، ارتش، سپاه و بسیج را یک لشکر الهی می‌دانست
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی پس از انتصاب به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بر وحدت میان نیروهای مسلح تأکید جدی و ویژه‌ای داشت، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام با تمام وجود ارتش، سپاه و بسیج را یک لشکر الهی می‌دانست چراکه معتقد بود طبق گفته امام خمینی(ره) رمز پیروزی جمهوری اسلامی و مسلمانان وحدت است.
امیر سرتیپ آذریان اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ارتش، سپاه و بسیج با عمل به این توصیه معمار کبیر انقلاب عملیات‌های بزرگ بسیاری را طراحی کردند که خروجی آن پیروزی‌های افتخارآفرین برای کشورمان شد.
وی ادامه داد: شهید سپهبد صیاد شیرازی مبارزی سرسخت در مقابل منافقین کوردل بود و پس از آماده‌سازی نیروی هوایی همدان مانع عبور منافقین از گردنه چهارزبر شد و این شهید عزیز شخصی ارزشی، ولایتمدار، مطیع امر ولایت و در پی شهادت بود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهید امیر صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس وحدت میان نیروهای مسلح و شهید سردار سلیمانی در دوران دفاع از حرم وحدت میان جبهه مقاومت را به وجود آوردند، افزود: وحدت کنونی میان نیروهای مسلح و جبهه مقاومت ثمره تلاش‌های این دو شهید عزیز است.

شهید صیاد شیرازی جزو بندگان صالح خدا بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشد یزدی در بخش دیگر از این مراسم بابیان اینکه انسان اگر جزو بندگان صالح خداوند شود سعادتمند خواهد شد، گفت: اگر انسان بنده صالح خدا شد، هر شخصی که تا روز قیامت جمله‌ی «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین» را بیان کند برای او ثواب نوشته می‌شود.
وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی جزو بندگان صالح خداوند بود، گفت: شهید والامقام صیاد شیرازی در کنار مشغله فراوان شغلی نسبت به عبادات و تربیت فرزندان خویش بسیار توجه داشت و همیشه در دوران خدمت خود به دنبال شهادت می‌دوید که پس از یک‌عمر مجاهدت به دست منافقین کوردل به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در مقام شهید در دنیا و آخرعاقبت ‌به خیر شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.