۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 863571

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۲ فروردین) با ۱۰هزار و ۳۸۴ واحد کاهش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار واحدی ایستاد.

افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

به گزارش قدس آنلاین شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۳۷۱ واحد افزایش به ۶۹۲ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۱۷۲ واحد رشد به ۴۰۹ هزار و ۲۴۵ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۳ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۹۵۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۲۴ واحد، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر) با ۴۴۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۷۴ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۲۴ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۱۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۷۷۵ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۲۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۱۰۵ واحد، معدنی وصنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۳۶ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۹۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، مس شهید باهنر (فباهنر)، سایپا (خساپا)، ایران‌خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۶ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۶۹۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۸۵۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۹۳ هزار و ۵۸۹ نوبت بود.

پتروشیمی مارون (مارون)، ایران خودرو دیزل (خاور)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پخش البرز (پخش)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، آهن و فولاد غدیرایرانیان (فغدیر)، بانک پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.