اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفت که ادعاها درباره حضور سربازان ناتو در کشورش صحت ندارد.

کی‌یف :حضور سربازان ناتو در اوکراین نادرست است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، رزنیکوف چهارشنبه اظهار کرد: غیر از نمایندگان نظامی رسمی که در هر سفارتی هستند، هیچ سربازی ناتو در اوکراین حضور ندارد.

اوایل ماه آوریل بیش از صد سند فوق محرمانه دولت آمریکا به شبکه‌های اجتماعی درز کرد که اطلاعات حساسی درباره همکاری ارتش اوکراین با آمریکا و ناتو را نشان می‌دهد.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این اطلاعات گفت که مسکو حتی پیش از انتشار این اسناد از حضور سربازان و مربیان نظامی کشورهای عضو ناتو در اوکراین اطلاع داشت.

وزارت دفاع انگلیس نیز چهارشنبه ادعای مطرح شده در اسناد درز کرده پنتاگون، درباره اعزام نیروهای ویژه این کشور به جبهه اوکراین را رد نکرد و مدعی شد که این ادعا دقیق نیست.

بر اساس یکی از این اسناد، انگلیس ۵۰ تن از ماموران نیروی ویژه این کشور را همراه با سایر کشورهای غربی به اوکراین اعزام کرده است. در این سند به جزئیات محل استقرار و عملیات نیروهای انگلیسی اشاره‌ای نشده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در اولین واکنش به افشای اسناد فوق محرمانه پنتاگون و دیگر نهادهای دولت ایالات متحده آمریکا، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تحقیقات وزارت دادگستری در این رابطه هنوز به پایان نرسیده است، من فقط می‌توانم بگویم که ما این مساله را بسیار جدی می‌گیریم و با متحدان و شرکای کاخ سفید این موضوع را به دقت بررسی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.