مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به اینکه برای رفع تنش آبی استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد، گفت: در تفاهم نامه‌ای با آبفای کشور مقرر شد برای رفع تنش آبی استان یک‌هزار و ۶۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

اختصاص اعتبار۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای رفع تنش آبی مازندران

به گزارش قدس آنلاین، بهزاد برارزاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ با رویکرد و درگاه جدید از محل اعتبارات ملی به دنبال رفع تنش‌های آبی استان رفتیم، اظهار کرد: با اعتبارات استانی نمی‌توان تنش‌های حاکم بر ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای استان را حل کرد، به همین دلیل به دنبال اعتبارات ملی از محل تنش آبی کشور از بند یک تبصره یک، تهاتر نفت و از محل تبصره ۱۴ برای شهرهای ساحلی و همچنین از محل فروش زمین از محل بند یک تبصره هشت رفتیم تا این دغدغه‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در مازندران توانست برای نخستین سال ۸۰ افتتاحیه و ۴۴ کلنگ زنی جدید داشته باشد، افزود: به دلیل تعریف جدید از تنش‌های آبی استان پروژه‌های زیادی در مازندران در دست اجرا داریم.

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه در گذشته از محل تنش آبی سه تا پنج میلیارد تومان تخصیص پیدا می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان پیمانکار داریم و در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان ابلاغیه برای ۱۰ شهر در استان مازندران گرفتیم تا بتوانیم در راستای خدمات رسانی اقدامات موثری انجام دهیم.

برارزاده گفت: در سال گذشته تعداد ۱۹ مجتمع آبرسانی و ۱۲۸ روستا در حال اجرای پروژه بودیم که این روند در سال جاری نیز ادامه دارد، همچنین از حوزه محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ۶۰۰ روستای دیگر درخواست دادیم که نیازمند یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در ادامه به نشست خود و استاندار مازندران  با سردار آبرومند و اباذری از قرارگاه امام حسن مجتبی اشاره کرد و افزود: استان مازندران جزو ۱۰ استانی است که فاز دوم محرومیت‌زدایی در این استان در ۶۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد. اجرای این پروژه‌ها دغدغه کم آبی را در روستاهای مازندران برطرف می‌کند.

به گفته برارزاده، در زمان تعطیلات و ایام نوروز استان مازندران بیشترین حجم مسافر را دارد اما زیرساخت‌ها برای سه میلیون جمعیت در نظر گرفته شده است در حالیکه به جمعیت ۱۰ میلیونی خدمات رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.