فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به‌دست رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شد.

ضربه نیروی دریایی سپاه به قاچاقچیان در خلیج‌فارس/ یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار رمضان زیرراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را به ارزش حدود ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در آب‌های خلیج فارس شناسایی و توقیف کردند.

وی با بیان اینکه مقصد این شناور خارجی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بود، افزود: با هماهنگی سازمان قضایی دستور توقیف شناور یاد شده صادر و سوخت آن به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر تحویل داده شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سوخت کشف شده از نوع گازوئیل است، یادآور شد: پارسال نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به‌دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه کشف شد.

وی عنوان کرد: به منظور ماموریت ذاتی که از سوی ستادکل نیروهای مسلح که به نیروی دریایی سپاه ابلاغ شده، ماموریت مبارزه با قاچاق سوخت را نیز بر عهده داریم.

سردار زیرراهی تاکید کرد: برای مبارزه با قاچاق سوخت در اوج آمادگی هستیم و به شدت با کسانی که اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد.

دستگیری ۱۰ نفر از قاچاقچیان

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعداد خدمه شناور توقیف شده حامل سوخت قاچاق ۱۰ نفر هستند که با قرار وثیقه به زندان معرفی شدند.

مهدی مهرانگیز ادامه داد: قضات دادگستری استان در حال بررسی پرونده برای بررسی میزان جریمه، حبس و صدور حکم هستند.

وی گفت: میزان جریمه و مدت حبس در مراحل بعدی مشخص خواهد شد و این هم بستگی به این دارد که اقدام به قاچاق این افراد به صورت سازمان یافته بوده یا نه.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه این استان جایی برای قاچاق نیست، گفت: گازوئیل، نفت و بنزینی که با هزینه بیت‌المال به دست مردم رسیده نباید به کشورهای دیگر قاچاق شود و ما با این قاچاق برخورد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.