مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه- ۷ در ژاپن گفت: روابط اروپا با پکن را رفتار چین تعیین می‌کند.

بورل: روابط اروپا با پکن را رفتار چین تعیین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه- ۷ در ژاپن در سخنانی اعلام کرد که رفتار چین از جمله موضوع این کشور با جزیره تایوان، تعیین کننده روابط میان پکن و بروکسل است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط گفت: هر چیزی که در تنگه تایوان اتفاق بیفتد، برای ما اهمیت زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه از دو مضوع اصلی «نیاز به رویکرد واحد در قبال چین و نگرانی در مورد تایوان» نیز نام برد.

سخنانی امروز وی در خصوص چین و جزیره تایوان در حالی بیان می شود که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هفته پیش در گفتگو با «پولیتیکو» و هنگام برگشت از چین تأکید کرد که «اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد و از کشیده‌ شدن به تنش بین آمریکا و چین بر سر تایوان خودداری کند».

وی در این‌ باره گفت: خطر بزرگی که پیش روی اروپا قرار دارد این است که وارد بحران‌ هایی شود که متعلق به ما نیست و مانع استقلال راهبردی ماست. اروپایی‌ ها باید پاسخ دهند که آیا تشدید بحران تایوان در راستای منافع ماست؟ خیر.

ماکرون با هشدار اینکه «مراقب باشید، اگر اشتباهی مرتکب شویم، خود را در بحران تایوان خواهیم دید» افزود: اروپایی‌ ها نمی‌ توانند بحران اوکراین را حل کنند، چگونه می‌ توانیم به صورت معتبری درباره تایوان حرف بزنیم. اروپا در زمینه تسلیحات و انرژی بیش از حد وابسته به آمریکاست و باید تمرکزش را بر تقویت صنایع دفاعی اروپا قرار دهد. اروپا باید همچنین وابستگی‌ اش به دلار آمریکا را کاهش دهد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.