۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر: 864731

نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دوست و متحد بزرگ تل آویو است.

نتانیاهو: جو بایدن دوست بزرگ اسرائیل است

به گزارش قدس آنلاین، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی یکشنبه شب گفت که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا دوست بزرگ تل آویو است.

به نوشته وبگاه «نیوزمکس» «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تاکید کرد که علی‌رغم اختلاف نظر بین تل آویو و واشنگتن، این دو متحدان قدرتمندی باقی می‌مانند.

نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» گفت: «جو بایدن دوست بزرگ اسرائیل است. بایدن را ۴۰ سال قبل و  از زمانی که قانونگذار بود می‌شناسم. من تعهد او به امنیت اسرائیل را می‌دانم. دوستان ممکن است در مواردی اختلاف نظر داشته باشند، اما من با بایدن هم عقیده  هستم که باید تعامل کنیم. من در واقع بر اساس آن عمل می‌کنم تا تلاش کنم به اجماع گسترده برسم.»

نتانیاهو افزود میزان هماهنگی در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی، سایبری و اقتصادی بین این رژیم و آمریکا در ۲۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: «همیشه گفته‌ام که آمریکا ضروری‌ترین و بهترین متحد اسرائیل است و می‌خواهم به شما بگویم که فکر نمی‌کنم متحد بهتری از اسرائیل در جهان داشته باشید.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست خبری گفته بود که  آمریکا اولین همپیمان راهبردی تل‌آویو است اما می‌توانند به این کشور نه بگویند.

نتانیاهو  اظهار داشت : «آمریکا همپیمان راهبردی نخست ما بوده اما می‌توانیم به این کشور نیز نه بگوییم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تصمیم گرفتیم که کمک‌های بشردوستانه و دفاعی به اوکراین بکنیم و هر کاری که در توان داریم برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در این کشور انجام خواهیم داد.».

نتانیاهو چندی است با بحران داخلی مواجه شده و ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای پانزدهمین شنبه متوالی،  شب گذشته در خیابان‌های شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی علیه نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.