یکی از رهبران اتحادیه پرستاران انگلیس هشدار داد اعتصاب پرستاران ممکن است تا کریسمس ادامه داشته باشد.

احتمال ادامه اعتصاب پرستاران انگلیسی تا کریسمس

به گزارش قدس آنلاین، یکی از رهبران اتحادیه پرستاران انگلیس روز یکشنبه هشدار داد که اعتصاب پرستاران ممکن است تا کریسمس ادامه داشته باشد.

به گزارش منابع خبری، یک رهبر اتحادیه پرستاران هشدار داده که اگر پرستاران نتوانند با دولت به توافق برسند، اعتصاب ممکن است تا کریسمس ادامه داشته باشد. کالج سلطنتی پرستاری روز جمعه اعلام کرد که اعضای آن قرار است دوباره به مدت ۴۸ ساعت اعتصاب کنند.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که حدود ۴۷۰۰۰ پزشک جوان اعتصاب ۹۶ ساعته خود را در یک مناقشه جداگانه بر سر حقوق در ساعت ۷ صبح روز شنبه پایان دادند.

کارکنان پرستاری بخش‌های مراقبت ویژه، مراقبت‌های سرطانی و برخی خدمات دیگر که از اعتصابات قبلی معاف بودند، برای اولین بار به صف اعتراض خواهند پیوست.

احتمال ادامه اعتصاب پرستاران انگلیسی تا کریسمس

«استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس هشدار داده که اعتصاب‌های جدید پرستاران تاثیری «نگران‌کننده» بر خدمات اورژانس و مراقبت‌های سرطانی خواهد داشت.

در روزهای گذشته کارکنان اداره گذرنامه انگلیس نیز  اعتصاب پنج هفته‌ای را آغاز کردند و افسران امنیتی فرودگاه «هیترو» به مدت ۱۰ روز دست از کار کشیدند. اعتصاب رانندگان قطار و اتوبوس، کارکنان پست، رانندگان آمبولانس و پرستاران برای انگلیسی‌ها دردسرهایی ایجاد کرده است.معلمان در انگلیس نیز چند بار  اعتصاب کرده و خواهان بهبود شرایط کاری و افزایش دستمزدهای خود هستند.

بحران هزینه‌های زندگی ناشی از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی باعث شده که مردم در پرداخت قبوض با مشکل مواجه شوند زیرا دستمزدهای اتحادیه ها به صورت واقعی در دهه گذشته کاهش یافته است . شرایط اقتصادی در انگلیس در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. نرخ تورم به ۱۰ درصد رسیده که بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته است. تحلیلگران بر این باورند که نرخ بیکاری تا سال ۲۰۲۵ دو برابر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.