دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب در لندن و ناپل پیگیری خواهد شد.دو تیم میهمان بازی‌های امشب یعنی رئال و میلان باید از اندوخته بازی رفت خود مقابل چلسی و ناپولی دفاع کنند تا جواز حضور در نیمه‌نهایی را را به دست بیاورند.

دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا/میزبانان به دنبال جبران بازی رفت

به گزارش قدس آنلاین، دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دیدار تیم های چلسی با رئال مادرید در استمفوردبریج و ناپولی با میلان در ورزشگاه دیگو مارادونا آغاز خواهد شد.

چلسی – رئال مادرید (بازی رفت 0-2)

می‌تواند خود را خوش‌شانس بداند که هنوز حتی به میزان اندک مقابل رئال مادرید امید دارد. سپیدپوشان در سانتیاگو برنابئو از همه جهات شیرهای لندن را آچمز کرده بودند و ۱۰ نفره شدن چلسی نیز طرفدرانشان را ترساند که نکند یکی از بدترین باخت‌های تاریخ خود در اروپا را تجربه کنند. اما چلسی فقط با نتیجه ۲-۰ شکست خورد تا آنچنان نیز شب کابوس‌واری نباشد. با اینکه چنین شکستی در بازی رفت روی کاغذ قابل جبران است اما رئال نیز هر تیمی نیست. آن‌ها در ۱۸ دیدار از ۱۹ بازی برگشتی که در بازی رفت ان با اختلاف دو گل پیروز شده بودند در نهایت با صعود کار خود را به اتمام رسانده‌اند.

شاگردان کارلو آنچلوتی حتی اگر در لالیگا خوب نباشند، در اروپا هیولا هستند و از یازده مسابقه گذشته خود در لیگ قهرمانان در ۹ مسابقه پیروز شده‌اند. از طرف دیگر درست است که چلسی در دو مسابقه حذفی قبلی که بازی رفت را با اختلاف دو گل شکست خورده بود در نهایت با صعود به کار خود پایان داده (مقابل ناپولی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و پی‌اس‌جی ۱۴-۲۰۱۳) اما اوضاع آن زمان خیلی متفاوت با امروز است. آبی‌پوشان فرانک لمپارد را به عنوان مربی موقت بازگردانده‌اند اما بازگشت او هیچ چیز را درست نکرده و هر سه بازی خود را باخته است تا چلسی در رتبه یازدهم لیگ برتر باشد. مخصوصاً باخت این هفته مقابل برایتون یکی از ضعیفترین عملکردهای چند سال گذشته چلسی بوده است.

اما در اسپانیا رئال این هفته مقابل کادیز نمایشی خیره کننده داشت. البته اختلاف ۹ امتیازی با بارسا همچنان پابرجاست و شاید قهرمانی احتمالی در جام حذفی بتواند غم از دست دادن لالیگا را برای آن‌ها کاهش دهد.

مصدومان و محرومان

چلسی به جز بن چیلول که به دلیل کارت قرمز در بازی رفت محروم است و کولیبالی که در همان بازی مصدوم شد، آرماندو بروخا را نیز همچنان غایب می بیند. وضعیت کای هاورتز و لوفتوس‌چک نیز برای رسیدن به بازی مشخص نیست.

رئال در بازی ابتدای این هفته به تونی کروس و وینیسیوس به خاطر اندک مصدومیت‌هایی که داشتند استراحت داد اما بعید است برای بازی سه شنبه شب مشکلی داشته باشند. از طرف دیگر فرلاند مندی قطعاً به دیدار مقابل چلسی نخواهد رسید.

ناپولی – میلان (بازی رفت ۰-۱)

بعد از یک رقابت نزدیک در بازی رفت، ناپولی که برای اولین بار به یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و میلان قهرمان ۷ دوره اروپا، دوباره مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. در همین ماه میلادی دو تیم در سری آ نیز در ورزشگاه دیگو مارادونا به مصاف هم رفتند که روسونری ۴-۰ پیروز شد. در بازی رفت نیز در سن سیرو میلان ۱-۰ پیروز بود. شاید تیمی نتواند ناپولی را در سری آ متوقف کند اما در لیگ قهرمانان، میلان شرایط خوبی برای کنار زدن آن‌ها و رسیدن به نیمه‌نهایی دارد.

ناپولی بازی رفت را خیلی خوب شروع کرد، اما نه تنها بازی را با شکست پشت سر گذاشت بلکه آنگوئیسا نیز از زمین اخراج شد تا در بازی سه شنبه شب نیز محروم باشد. ناپولی از همان زمانی که ۴-۰ در زمین خود از میلان شکست خورد مقدار زیادی از قدرت خود را از دست داد و از آن زمان در نتایج خود دچار مشکل شده است. آن ها در بازی این هفته نیز مساوی کردند و تنها نکته قابل توجه بازگشت اوسیمن از مصدومیت بود.

در میلان اوضاع سری آ برای آن ها بسیار بی‌ثبات است. هر نتیجه‌ای دور از دسترس نیست و ممکن است در زمین ناپولی با چهار گل اختلاف پیروز شوند و هفته بعد در خانه مقابل تیم انتهای جدول ببازد و اکنون ۲۲ امتیاز کمتر از میلان دارند.

اما کنار زدن ناپلی‌ها در اروپا و یک صعود دیگر به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان می‌تواند هوادارانشان را تا حد زیادی از این فصل راضی کند.

مصدومان و محرومان

در کنار آنگوئیسا، کیم مین جائه نیز محروم است تا اوضاع دفاع ناپولی بد باشد، اما بازگشت اوسیمن بهترین خبر ممکن برای اسپالتی است. جیووانی سیمئونه و راسپادوری نیز به این بازی نمی‌رسند.

میلان در این هفته سری آ به ۱۰ بازیکن اصلی خود استراحت داد و تنها غایب آن‌ها زلاتان ابراهیموویچ خواهد بود.

امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.