رئیس پلیس فتای البرز نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره هشدار داد.

رئیس پلیس فتای البرز: روی لینک‌های ناشناس تبریک عید و پرداخت فطریه کلیک نکنید!

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به فرارسیدن ایام عید سعید فطر، گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده از مردم بهره می‌برند که آگاه سازی مردم عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام عیدسعید فطر این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سوءاستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و ... کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اضافه کرد: کاربران دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این هشدار هم در مورد فضای حقیقی  و هم در مورد فضای مجازی صادق است، تصریح کرد: در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و ... اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب آنان کنند، بنابراین لازم است که شهروندان حتما به آدرس های اینترنتی توجه کافی را داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، پرهیز کنند.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کنند، از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و ... باشد پرهیز شود.

وی در پایان از مردم خواست که نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.