رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات و همکاریها با آژانس بر اساس توافق اسفندماه جریان دارد و در حال پیشفرفت است و هر زمان به نتیجه برسد آنرا گزارش خواهیم داد.

اسلامی در پاسخ به قدس آنلاین: توافق اسفندماه با آژانس در حال پیشرفت است/ تقریبا هر روز تبادل هیئت داریم

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره روند پیشرفت توافق ماه مارس(اسفندماه) که در سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران حاصل شد. نتایج  آن تاکنون افزود: روند مذاکرات در حال پیشرفت و پیگیری است و مطابق توافق جریان دارد و هر زمان که به نتیجه ملموسی برسیم آنرا اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص تبادل هیئت‌های کارشناسی و بازرسان آژانس برای حل مسایل باقی مانده و اختلافی هم تصریح کرد: تقریبا هر روز هیئت‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و ما با هم تبادل اطلاعات و همکاری داریم.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هنگام حصول دومین توافق این نهاد با سازمان انرژی اتمی کشورمان در تهران ابراز امیدواری کرد که این توافق و حل و فصل مسائل مطورحه از سوی آزانس بتواند به خروج روند احیای برجام نیز کمک کرده و آنرا از رکود و بن بست فعلی خارج کند.

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان هم روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره وضعیت اجرای این توافق تاکید کرد که اگر آژانس مسیر فنی خود را طی کند و اسیر فشارهای سیاسی نشود این توافق و همکاری بر مبنای آن می‌تواند به حل مسائل باقی مانده و طبعا روند احیای برجام نیز کمک کند.

محومد اسلامی دیروز در حیاط دولت به برخی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۷ رادیو دارو در ۲۱۰ مرکز پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور توزیع می‌شود. آمار ما این بوده است که یک میلیون بیمار سرطانی از رادیوداروها در کشور استفاده کردند و این یک ظرفیتی است که با توجه به تنوع بخشی در بخش تشخیصی و درمانی داریم روی آن کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال دو نوع رادیوداروی جدید را از فاز بالینی عبور می دهیم و الان رادیوداروها تماما در داخل کشور تولید می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که رییس جمهور در رابطه با افراد کابینه گفته‌اند به کسی چک سفید امضا داده نشده است، اظهار کرد: حرف درستی است، با کسی عقد اخوت خوانده نشده است. مهم‌ترین شاخصه کار و مسئولیت وظیفه شناسی و انجام وظیفه به موقع و تشخیص درست مسئولیت است، من هم اگر کارم را درست انجام ندهم طبیعی است که باید با من خداحافظی کنند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.