مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید: پر کردن خلأهای فرهنگی، الگوسازی و ارتقای خلاقیت‌های قرآنی و جذب استعدادهای برتر به کانون و تقویت ظرفیت‌های قرآنی مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور از جمله اهداف ما محسوب می‌شود.

ارتقای خلاقیت‌ها و جذب استعدادهای برتر قرآنی از اهداف کانون پرورش فکری است

همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران و نیز برخی از قاریان، حافظان و استادان کشوری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون در این محفل، ضمن بیان اینکه «محفل انس با قرآن» بهانه‌ای است تا فعالیت‌های قرآنی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کنیم، گفت: البته کانون در سال‌های گذشته فعالیت‌های قرآنی خوبی داشته، اما کافی نیست. اکنون این محفل را بهانه‌ای قرار دادیم تا اعلام کنیم کانون به صورت جدی وارد حیطه فعالیت‌های قرآنی و دینی مبتنی بر ابتکار، خلاقیت و با هدف پر کردن خلأهای فرهنگی شده است. در این راستا نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری و ادبی در دستور کار قرار دارد. البته باید این را هم بگویم که سابقه فعالیت‌های قرآنی در کانون به سال‌های قبل برمی‌گردد و در این حوزه پیشینه و سابقه دارد اما مکفی نیست؛ این محفل بهانه‌ای است تا بیان کنیم کانون به صورت جدی وارد حیطه فعالیت‌های قرآنی و دینی مبتنی بر ابتکار و خلاقیت شده است.

وی افزود: پر کردن خلأهای فرهنگی، الگوسازی و ارتقای خلاقیت‌های قرآنی و جذب استعدادهای برتر به کانون، سازماندهی، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های قرآنی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور و زمینه‌سازی برای رشد و تربیت حافظان و قاریان کودک و نوجوان از جمله اهدافی است که در نظر گرفته شده است. در این راستا نیز از حدیث ثقلین تأثیر پذیرفتیم که به‌طور خلاصه به این امر اشاره دارد که راه هدایت بشری و همین‌طور راه رشد فکری و معنوی فرد را می‌توان در قرآن و عترت یافت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.