«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد تحریم‌های تازه‌ای را علیه نهادها و شهروندان برخی کشورها وضع کرده است.

تحریم‌های جدید اوکراین علیه روسیه و چند کشور دیگر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری اوکراینی «یورومیدن پرس»، زلنسکی ۴۰ فرد حقیقی و ۳۸۲ نهاد دولتی از جمله ایران، روسیه، سوئیس، لوکزامبوگ، مالی، فرانسه و قبرس تحریم کرده است ...

بر پایه تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت اوکرین، احزاب سیاسی روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و روس بانک از جمله نهادهایی هستند که در فهرست تحریم های اعمال شده از سوی اوکراین قرار گرفته‌اند.

زلنسکی ۲۷ فروردین ماه تصمیم شورای امنیت ملی این کشور برای تحمیل مجازات علیه ۶۹۲ فرد و ارگان روسیه و بلاروس را اعلام و اجرا کرد.

راساس حکم منتشر شده در وب سایت ریاست جمهوری اوکراین، این اقدامات محدود کننده علیه ۴۳۸ نفر و ۲۵۴ شرکت از دو کشور یادشده می‌شود.

از جمله افراد ذیل این تحریم‌ها، سنا شویگو دختر وزیر دفاع روسیه، سرگئی کووالچوک وزیر ورزش و گردشگری بلاروس و سوتلانا خوکینا قهرمان المپیک اعلام شدند.

طبق اعلام، این تحریم‌ها برای مدت ۵۰ سال اعمال می‌شود.

تحریم این افراد شامل ممنوعیت ورود به سرزمین اوکراین، صدور ویزای اوکراین، لغو بازدیدهای رسمی و ممنوعیت انجام تعهدات اقتصادی و مالی برای افراد تحت تحریم است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.